Orsolya
11 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Titkos az antikorrupciós kampány

2014.08.28. 12:40

Nem tudni, hogy milyen eredménye van annak a közel 700 millió forintos keretből indult kormányzati korrupcióellenes kampánynak, aminek már le kellett volna zárulnia – derült ki, miután az Átlátszó.hu közadatigénylésben megkapott néhány dokumentumot a (K)IM-től.

A program 680 millió forint támogatást kapott a költségvetésből, amiből eddig 369 milliót fizettek ki. A címe a " Korrupció megelőzése és a közigazgatás áttekintése".

Felsővezetői integritásmenedzsment tréning 2013. októberében.
Felsővezetői integritásmenedzsment tréning 2013. októberében.
Fotó: Horváth Ernő / KIM - korrupciomegelozes.kormany.hu

A The Guidency Kft. által készített “Tájékoztatási kampánytervet”, és a Plan and Action Kft. által készített kisarculatot – mindkettőről 2013 végén kiállították a teljesítési igazolást – nem küldte meg az Igazságügyi Minisztérium arra való hivatkozással, hogy azok döntés-előkészítő adatok, ezért nem tartoznak a közvéleményre. A kampány pedig még nem kezdődött el.

Ami kiderült a dokumentumokból:

  • Az utolsó kifizetés dátuma 2014 május közepén történt.
  • A projekt tervezett befejezésének dátuma május 31. volt, és az antikorrupciós kormányzati honlap május 20-án frissült utoljára. De azt nem tudni, hogy akkor a projekt eredményesen lezárult-e.
  • A Forte Communications Kft.-nek egy fillért sem fizettek ki, és márciusban fel is bontották a céggel januárban kötött szerződést – pedig korábban 29,5 millió forintos szerződést kötöttek velük.

Aki pénzt kapot a programból:

  • Buzás Dániel, aki 2013. április 1. és május 15. között koordinálta a kommunikációs feladatokat bruttó 480 ezer forintért
  • A Poplart BTL Kommunikációs Ügynökség néhány tízezer forintot kapott roll-up bannerekért
  • A Prekomment Kft. 5,9 millió forintért gyártott a kampányhoz kapcsolódó arculatú mappákat, jegyzettömböket és golyóstollakat
  •  THE GUIDENCY Kft. 6,5 millió forintért tájékoztatási kampánytervet készített
  • A Plan and Action Kft. 1,18 millió forintért megtervezte a kampány kisarculatát