Friderika
9 °C
18 °C

Fogyásról álmodik a magyar

2014.09.02. 10:41

2,2 milliárd forintot költöttek a magyarok egy év alatt fogyasztószerekre, 6 százalékkal többet, mint az előző tizenkét hónap alatt, közölte a Nielsen.

A vásárlók egyre inkább patikán kívül, vény nélkül kapható szereket keresnek, a kapszula és a tabletta formátum a legnépszerűbb. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett. Ezzel egy időben viszont kisebb lett az ízesített (például eper, csoki, vanília) por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztó szerek súlya. Együttes, értékben mért piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent.

Csak a patikán kívüli üzletekben játszanak szerepet a kereskedelmi márkás fogyasztó szerek. Forgalmuk 100 millió forint alatt maradt a legutóbbi három év mindegyike során. Így a teljes piacból 3, 4 majd legutóbb újra 4 százalékos részesedést értek el. Ami a tévében való reklámozást illeti: A Nielsen által szpot szinten vizsgált, recept nélkül kapható gyógyhatású készítményekre a piaci szereplők – hivatalos listaáron – idén január-június között mintegy 75 milliárd forintot költöttek.

Ez 35 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért. Fogyasztószerek reklámjára – szintén listaáron – 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első félév alatt; a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, szám szerint 212 százalékát.