Padlón vannak a reklámadótól a webshopok

2014.10.14. 06:52

Elvándorlási hullám indulhat a webshopoknál is a reklámadó miatt, állítja Kis Ervin Egon a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke. A Világgazdaságnak azt mondta, hogy a kis és közepes webáruházak egy része hamarosan úgy dönthet, hogy külföldre teszi át székhelyét, ehhez a legutolsó lökést a reklámadó bevezetése jelentheti.

Szerinte a legnagyobb problémát az jelenti, hogy nem egyértelmű és átlátható, hogy kinek, mennyit kell fizetnie. Ezért az internetes áruházak működtetői ahelyett, hogy a karácsonyi szezonra készülnének, a reklámkampányaikat terveznék, tanácsadókkal egyeztetnek az előírások betartása érdekében.

Kis Ervin Egon szerint a piac nagy szereplőinek elvándorlása kevésbé valószínű. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital Zrt. vezérigazgatója például az online forgalom 40 százalékos növekedését várja az idén a múlt évhez képest. Bognár Ákos, az Ország Boltjának választott JátékNet.hu Webáruház vezetője pedig 25-30 százalékos bővülést prognosztizál a vállalatnál.