További Gazdaság cikkek
- Felszívta magát a forint, a 400-as szint alá erősödtt az euróval szemben
- Varga Mihály szerint ezen múlik egész Európa jövője
- A Nemzetgazdasági Minisztérium fontos információkat közölt a SZÉP-kártyákról
- Nagy Márton: Kína ellenintézkedéseivel tovább fokozódhat a kereskedelmi konfliktus
- Jó hírt közölt a Pénzügyminisztérium, jelentős többlettel zártak szeptemberben
Folytatódik a pereskedés a csíki sör márkanévért a Ciuc Premiumot gyártó Heineken Románia és az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. között – írja a Maszol.ro-ra hivatkozva a Napi.hu.
Lénárd András, az Igazi Csíki Sör gyártója elmondta: a suceavai táblabíróság márciusban jogerősen elutasította a Heineken Romániának azt a kérését, amelyben a multinacionális cég törvényszéki elnöki rendelettel próbálta azonnali hatállyal bezáratni az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni gyárat.
Ezért mérgesek
Korábban megírtuk, hogy a holland Heineken 2003-ban vette meg a Csíkszeredában gyártott Ciuc Premium (Csíki prémium) sörmárkát, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében azonban megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, amely számára a helyi gyártó Lixid Project Kft. szerzett jogi védelmet.
Lénárd András szerint a márkaperben nem Romániában születik meg a végső döntés. Elmondta, hogy a Heineken a Hargita megyei törvényszéken is beperelte az Igazi Csíki Sör gyártóját, de emellett a spanyolországi Alicantéban székelő uniós szabványügyi hivatalhoz (OHIM) is panaszt nyújtott be. Mindkét eljárás folyamatban van.
Az nem is sör, illetve belefér
Az eljárás során elsősorban arra hivatkoznak, hogy levédték az Igazi Csíki Sör márkát, a Heineken csak a Ciuc Premium márkanévvel rendelkezett, és a jogvita óta kért jogi védelmet a Csíki premium márkanévre is.
Hozzátette, a két sör sem ízben, sem a gyártási technológiában, sem a csomagolásban nem téveszthető össze. Már csak azért sem, mert Lénárd szerint a Ciuc Premium nem is sör. Arról, hogy egyszerűen lemásoltak egy brit reklámot a sörük népszerűsítéséhez, Lénárd elmondta, hogy azt tényleg látták korábban, de „újat már a mai világban nehéz kitalálni”. Emellett attól még székely reklám marad, hiszen „székelyek készítették”.
Lénárd András szerint jelenleg havonta 300 ezer litert palackoznak az Igazi Csíki Sörből, és nem győzik kielégíteni a termékük iránti keresletet. Arra a felvetésre, hogy igazából a székely érzületen nyerészkedik, Lénárd azt mondta, hogy nem, mert a sör eladásával „a saját ragaszkodását mutatja ki”.