Marad az Uber, egyeztetni akarnak
- Egymilliárd dollárnyi tőkét kaphat az Uber
- Kamuautókkal trükközik az Uber
- Elintézte a kormány az olcsótaxizást
- Liszttel, kővel, tojással támadtak az Uber sofőrjeire
- Kaliforniában felfüggesztették az Ubert
- Az Uber taxiscéget indíthat
- Uber: Továbbra is működni fogunk
- Kinyírja a kormány az olcsó Ubert
További Gazdaság cikkek
- Újabb kötelezettségszegési eljárásokat indított az Európai Bizottság Magyarország ellen
- Most könnyebb lesz berobbanni videójátékosként, mint valaha
- Döntött a szaktárca: Szigorítják az Airbnb feltételeit a budapesti lakhatási probléma megoldása érdekében
- Európa jócskán lemaradt, ez zsebbe nyúlós történet lesz
- Megvan, mi húzza vissza a magyar gazdaságot – a mozgástér ráadásul szűkös
Csütörtökön lép életbe az új taxisrendelet, amelynek értelmében az Uber diszpécserszolgáltatásnak számít majd. Az NFM korábban azt írta az Index kérdésére, hogy a cég tevékenysége első kategóriás taxiszolgáltatásnak számít a rendelet alapján, azaz a furikázáshoz taxisengedély és sárga autó kell. És persze így jön a meredek drágulás.
Az Ubertől konkrét választ korábban nem kaptunk arra, hogy mit terveznek tenni, uberes sofőrök az Indexnek azt mondták, hogy minden folytatódhat úgy, mint eddig, csak kell egy vizsga, és a kocsira egy matrica. De semmi sárgulás és semmi drágítás. A cég most közleményt adott ki, amelyben azt írják
az Uber folytatja a működését Budapesten és továbbra is elkötelezett közel 50 ezer magyarországi felhasználója és ezer autóspartnere iránt. Üdvözöljük továbbá, hogy több magas rangú magyar kormányzati tisztségviselő kifejezte: a kormány nem szándékozik »megakadályozni az innovatív megoldások terjedését«"
Azt írják, egyetértenek azzal is, hogy szükség van a városi közlekedés szabályozott fejlesztésére, ezért aktív és együttműködő szerepre törekednek annak érdekében, hogy az autómegosztó közösség megfeleljen a szabályozásnak. "Mivel a szóban forgó szabályok újak, komplexek, és időbe telik a felkészülés a betartásukra, a mai napon találkozót kezdeményeztünk a kormány és a főváros illetékeseivel, hogy egyeztessünk: ezer autóspartnerünk miként tud megfelelni az igényeknek" - írták. A taxisrendelet szövege egyébként nagyjából másfél hónapja, június végén jelent meg, itt írtunk róla.
Ezzel egyidőben folytatjuk tevékenységünket Magyarországon és továbbra is tartjuk magunkat ahhoz a célunkhoz, hogy 2016 végéig 2000 magyar számára teremtsünk kereseti lehetőséget.
- írják a közleményben, ami szerint a magyarok kedvelik az autómegosztó szolgáltatásokat, és a felhasználók száma dinamikusan nő főleg a fiatalabb korosztály körében. A cég szerint az is világossá vált, hogy az autómegosztásnak fontos szerepe lesz új munkalehetőségek megteremtésében, és az államháztartás számára jelentős adóbevételi forrást biztosíthat a jövőben.