A fuvarozók nem sok jóra számítanak

2015.09.01. 08:59

Több fuvarozóra lesz szükség, és többe kerül a fuvarozás – egyebek között ilyen pénzügyi következményei lesznek annak, ha belátható időn belül nem sikerül megoldást találni a migráció kapcsán keletkezett legújabb helyzetre – mondta a Világgazdaságnak a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára, Dittel Gábor.

A lap azért kereste meg Dittelt, mivel Ausztria a megnövekedett embercsempészetre hivatkozva az osztrák-magyar határon megszigorította a kamionok ellenőrzését.

Dittel elmondta, hogy a kamionok a határ előtt araszolnak, ami lehetetlenné teszi, hogy a sofőrök tartsák magukat a tervezett időbeosztáshoz. Miközben a szállítás idő növekszik, a szállítás így nem hoz vissza annyi pénzt, ami miatt ha a helyzet így marad, akkor egyre több sofőrre lesz szükség az alapvetően sofőrhiánnyal szenvedő ágazatban. Dittel arról is beszámolt, hogy a sofőrök már elszoktak attól, hogy a nyugati országok határain ilyen sokat kell várakozniuk. 

Egyelőre nem okozott különösebb fennakadást az ausztriai határellenőrzés szigorítása, de ha továbbra is minden teherautót megállítanak, a helyzet változhat

– mondta a Világgazdaságnak Ledó Ferenc, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke. Ledó szerint sok múlhat azon, hogy nyitnak-e majd külön sávot a teherautóknak, és arról is beszélt a lapnak, hogy jelenleg sok sofőrnek problémát okoz, hogy  a pihenőidejében nem tud aludni, mert az figyeli, hogy nem mászik-e valaki be az autóba.

Dittel szerint ha más országok is bevezetik az osztrák gyakorlatot, akkor a francia–angol átkelésnél alkalmazott megoldás bevezetését is elképzelhetőnek tartja. Ennek az a lényege, hogy már a határt megelőzően ellenőrzési pontokat lehetne kijelölni, így a határon nem lenne akkora sor. A főtitkár azt is elképzelhetőnek tartaná, ha visszahoznák a vámzárat, a plombával igazolni lehetne a jármű sértetlenségét.