Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csődbe ment az észt Malév

2015.11.09. 08:24
Csődöt jelentett az Estonian Air észt nemzeti légitársaság szombaton, miután előzőleg az Európai Bizottság felszólította, hogy fizessen vissza összesen 91 millió euró állami támogatást. A észt kormány ugyanakkor úgy döntött, hogy új nemzeti légitársaságot hoz létre az Estonian Air fontosabb járatainak kiszolgálására.

"Az Estonian Air november 8-án beszünteti működését" - áll a légitársaság honlapján. Az Estonian Air járataira jeggyel rendelkező utasok más légitársaságok szolgáltatásait vehetik igénybe, vagy decemberben kérhetik a jegyárak visszatérítését.

Az Európai Bizottság döntését indokolva Margrethe Vestager versenypolitikai biztos közölte, hogy az észt nemzeti légitársaság több ízben is részesült állami támogatásban az elmúlt öt év során. A biztos szerint nem helyes az adófizetők pénzét az Estonian Air mesterséges életben tartására költeni, miután a cégnek nem volt olyan hiteles átszervezési terve, amely az állandó állami támogatás nélkül is képes lett volna biztosítani az életképességét.

Az észt állam 2010 óta több alkalommal is feltőkésítette a 2006 óta veszteséges Estionan Airt, továbbá 37 millió euró mentőhitelt is nyújtott a cégnek az EU adatai szerint.

A tallinni kormány szombaton bejelentette, hogy Nordic Aviation Group (NAG) néven új állami kézben lévő légitársaságot hoznak létre, amely vasárnaptól az Estonian Air legalább nyolc fő célállomására indít járatokat. Peeter Tohver, a NAG elnöke bejelentette, hogy a vállalat nem lesz jogutóda az Estonian Airnek.

A NAG-nak nincsen saját flottája, sem személyzete, a járatokat más légitársaságokkal kötött szerződések révén biztosítják, a légijármű-üzembentartási engedélyt, a kereskedelmi platformot és a jegyfoglaló rendszert az Adria Airways szolgáltatja.

Az Estonian Air röviddel azután alakult, hogy a Szovjetunió 1991-ben történt szétesése után Észtország függetlenné vált.