Másodpercenként 120 ezer vásárlás a kínai fekete pénteken

2015.11.11. 19:38

Minden rekordot megdöntött az idén szerdára eső kínai feketepéntek: az óriási árleszállításokat kínáló november 11-i akciókban 14,3 milliárd dollár értékben vásároltak a kínai fogyasztók. Ez bő másfélszerese az egy évvel korábbinak.

A kínai online kereskedelmi óriás Alibaba hat éve kezdte el a 11/11-es akcióit. Kezdetben a szinglikre volt kihegyezve a dolog, amiből mára a kínai fogyasztói forradalom egyik legfontosabb eseménye lett. Idén egy nap alatt 130 millió látogatója volt a cég Taoboo appjának, másképpen kifejezve: másodpercenként 120 ezer rendelést kaptak. Az éjfélkor indított akciók utáni első nyolc percben máris egymilliárd dolláros forgalmuk volt. A promóciót James Bondot játszó Daniel Craiggel hirdették.

Az egész világ látni fogja a kínai fogyasztás erejét ezen a november 11-én

mondta az Alibaba vezetője.

Egyre inkább a növekvő kereskedelem viszi a gyengülő ipar okozta problémákkal küzdő kínai gazdaságot, mely összességében a világ második legnagyobbja.