Radikális lépésre szánta el magát Habony Árpád egyik kedvence

000 9F4D9
2016.05.07. 07:19 Módosítva: 2016.05.07. 08:36

Kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból (IACC) a Gucci divatház – írja az MTI. A cég azután döntött így, hogy a szervezet felvette a tagjai sorába a szerinte pont a hamis termékek eladásából profitáló Alibaba internetes kereskedelmi portált. A Gucci neve szombaton már nem szerepelt az IACC-tagok között.

Az IACC áprilisban hagyta jóvá a kínai Alibaba óriáscég felvételét, röviddel azután pedig a Micheal Kors New York-i divatcég ki is lépett. Ez utóbbi az Alibabát „a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelünknek” nevezte.

A Gucci, és más Kering Group márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, amelyből nem csekély nyereségre tesz szert. Az Alibaba szerint az ügy „felesleges pereskedés”.

A Gucci márkanév Magyarországon akkor lett széles körben ismert, amikor 2014 decemberében Habony Árpád a költségvetés szociális megszorításai ellen a parlamentnél folyó tüntetés idején egy Gucci táskával a kezében tűnt fel a Kossuth téren. A táska, mint akkor megnéztük, alapáron nagyjából félmillió forint, de akkor kedvezményesen, 360 ezer forint körüli áron lehetett megvenni.

Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együtt dolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat. Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel, vagy éppen a 21st Century Fox.

Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.

(Borítókép:  AFP / Isaac Lawrence)