Mégsem szélesítik ki az M1-est és az M7-est

2016.08.01. 08:06

Alig több mint egy héttel a tervezett sávbővítés kihirdetése után visszavonta a kormány az M1-es és az M7-es autópálya egy részének háromsávosra szélesítését. A Magyar Közlönyben a múlt hét végén megjelent határozatban emellett több másik útfejlesztést is töröltek - írta a Portfolio.

A 1422/2016. (VII. 29.) számú kormányhatározat meglehetősen furcsán veszi ki magát, hiszen kilenc nappal korábban kihirdetett tervet von vissza, azaz mégsem tartja kulcsfontosságú közlekedési beruházás-előkészítéseknek a következőket: 

  • Az M1-es autópálya 2x3 sávra bővítése Budapest és Győr között projekt engedélyezési terveinek elkészítése.
  •  Az M7-es autópálya 2x3 sávra bővítése Budapest és Balatonvilágos között projekt engedélyezési terveinek elkészítése.

Ezzel párhuzamosan a friss kormányhatározat országszerte számos egyéb projektet is töröl, illetve visszavonja a korábban biztosított támogatást hozzá. Így tehát a kormány visszavonja:

  • a Veszprémmel kötött együttműködési megállapodásban szereplő útfejlesztéseket, azaz törlik a 8-as számú főút és a 82-es számú főút összeköttetésével tervezett beruházást, illetve az Aranyosvölgy felett tervezett új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés megvalósítását;
  •  a Kecskeméttel kötött együttműködési megállapodásban szereplő egyes fejlesztéseket, ami gyakorlatban azt jelenti, hogy az újabb Mercedes-gyár építése bejelentése után a kormány visszavonja az 52. számú főút M5 autópálya és Kecskemét, Nagykörút közötti szakasz négysávossá történő kapacitásbővítésével kapcsolatos korábbi támogatását; 
  • a Szombathellyel kötött együttműködési megállapodás azon pontjait, amelyek a várost érintő gyorsforgalmi útfejlesztésekhez igazodó, még hiányzó elkerülő gyorsforgalmi útszakaszok teljes körű előkészítéséről szólnak.
  • a Modern Városok Program megállapodásai között Sopron, Szolnok, Békéscsaba magas szintű útkapcsolatának kiépítését, valamint Ózd, Debrecen, Győr és Esztergom közúti kapcsolatrendszerének fejlesztését.

Az, hogy miért vonták vissza a sok útépítést, és hova megy helyette a pénz, nem derült ki a Magyar Közlönyből.