Derítse fel a magyar milliomosok hálózatát!
További Gazdaság cikkek
- Kibocsátották a 30 ezer forintos érmét
- Erre mindenképp figyeljen: már az elektromos autókat is „visszatekerik” a csalók
- Tragikus hír mindenkinek, aki külföldről rendelne
- A nagy dilemma: várjanak-e a lakosok Nagy Márton kérésének teljesülésére?
- Orbán Viktor: Már Németország sem képes meggyőzni az Európai Bizottságot, hogy „észszerű döntéseket hozzon”
Vannak olyan szituációk, ahol országos szinten is fontos tárgyalások zajlanak le. Átalakulhat a döntéshozók hierarchiája, vagy épp rengeteg ember életét megváltoztató döntések születnek, mégis alig tudhatunk a részletekről bármit, mert a résztvevők igyekeznek minél bizalmasabb, biztonságosabb környezetben intézni ezeket.
Ez pedig általában sikerül is, ezért a háttérben munkálkodó nagy embereinkről a közvetett információk is értékesek lehetnek az események megértésére váró külső szemlélőnek. Sokszor ilyen közvetett információt hordoznak a közös kurvázások, vadászatok, vagy mondjuk, hogy ki rendelt meg, mikor, milyen cikkeket az egyes kormány által fenntartott lapoknál.
Például Rákosiék és Kádárék vadászataiból levonható következtetésekkel történészek sora foglalkozott, és ma is reneszánsza van ennek a hobbinak. Nem titok, hogy számít, hogy ki vadászhat OTP-vezetőkkel, Bigéékkel vagy ki megy inkább a vadlődözésre rákapó Lázárékkal mulatni.
Hasonló luxussportág a vitorlázás is, nem akárki engedheti meg magának, egy nagyobb hajón bőven van mód kényelmesen beszélgetni, és csinálhatják idősebbek is. Masszívan elitszórakozás, külön van bankárkupa, orvoskupa és hasonlók, ahol nyilván vannak kishal sportemberek is, de azért otthon épített hajókkal vitorlázó gimnáziumi szakkörök már nem igazán fordulnak elő a szerencsésebb ingatlanfejlesztők, fogorvosok, patikatulajdonosok vagy pénzügyesek özönében.
A K-monitor most elkészített egy szemléletes hálót arról, hogy ki kivel versenyzett együtt a legmenőbb versenyeken, 2014 és 2016 közt a balatoni Kékszalagon és a Fehér Szalagon. Ez a versenyeken túl olyasmire is jó jelzés, hogy kik vannak olyan viszonyban, hogy együtt nyaraljanak teljesen nyíltan is.
Nézegessék bátran, és ha lát valami érdekes közös hajózást, küldje el nekünk a tema+vitorlazas@mail.index.hu-ra.
A pontok a versenyzőket jelölik. Két versenyző akkor van összekötve, ha a hat verseny bármelyikén versenyeztek egy hajóban. Bal alul tud nevekre is keresni.
Szemereyéknek igazi szupercsapatuk lehet
Látszik, hogy nagy vitorlás lett a hírhedt Bankonzult nevű hajójával Matolcsy államilag milliárdossá pumpált unokatestvére, Szemerey Tamás. Unokaöccsével, Bertalannal szerethet hajózni, de elvitték magukkal párszor Szécsényi Bálintot, az Equilor brókercég Tiborczcal is haver vezetőjét is.
Sajnos csak a nevek elérhetők, így csak feltételezni lehet jó pár szereplőt. De ennek alapján könnyen lehet, hogy Büky Péter, aki szintén Szemereyék vitorlás cimborája, jól menő XII. kerületi orvos, Czipó György, az IBS pénzügyes tanára, a City Bróker, a Cashline vagy az ING korábbi értékesítője.
De feltűnik körülöttük Fekete Zoltán is, ugyanígy hívják a Matolcsy-féle alapítványok befektetéseit intéző Optima Zrt. vezetőjét. Fendrik László pedig a mostanában rengeteg necces kormányzati ügynél közreműködő KPMG tanácsadó cég tavalyig fontos (M&A) vezetője volt. Ment velük egy Bársony Farkas is egyszer, aki a GE Hungary adójogi vezetője is lehet, nem olyan gyakori név ez.
A Skandera Gábor név szintén nem az, ő valószínűleg Szemerey bankjának, az NHB-nak az egyik, ezek szerint bizalmasabb vezetője lehet. A szintén mellettük feltűnő Botos Bálintnál nem elképzelhetetlen, hogy arról a fiatalemberről van szó, aki Szijjártó tanácsadójának mondja magát. Azt pedig korábbi versenyekről is lehet tudni, hogy Matolcsy fia, a friss bútorgyártulajdonos Matolcsy Ádám is szokott velük vitorlázgatni.
Régi motorosok
De feltűnik még a Telekom meglehetősen komoly botrányai miatt távozni kényszerülő volt vezető, Straub Elek, aki mások mellett az SZDSZ-közeli üzletemberrel, Haris Györggyel szerethet hajózni. Vagy épp Hónig Péterrel, aki a Fidesz alatt helyettes államtitkár volt, Bajnai alatt pedig közlekedési miniszter, de volt Malév- vagy Dunaferr-vezérigazgató is.
De kiderül, hogy Haris György Puch Lászlóval az MSZP pénzemberével is vitorlázott, aki egyébként a gyerekeit és bizalmasait preferálhatja inkább a híres hajójában. A versenyeken feltűnik még a közpénzből igen nagyvonalú, nemrég eltüntetett volt államtitkár, Gál András Levente, neki pont van vitorlás-korrupciógyanús sztorija is. Előkerül még Kosik János, Simicska köréhez tartozó gazdag vállalkozó is, aki ifjabb Kosik mellett például elképzelhető, hogy azzal a Rátky Miklóssal hajózik, aki ügyvéd, és elég sokat fizet az irodájának az állam.
Vagy itt van például a „Rogán szomszédjaként” híressé vált Csetényi Csaba, az Űrgammák egykori gyártója, aki most azt az üzleti modellt viszi, hogy Rogánék teletolják közpénzből kommunikációs megrendelésekkel, ő meg elfogadja. Csak az elmúlt bő egy évben 12,5 milliárdnyi közpénz vándorolt át hozzá kommunikációra. Csetényiről pont tudhatjuk, hogy korábban is nyaralt egy Petrányi Zoltánnal, aki valószínűleg Fordokkal és borokkal kereskedik, és a talán az állami turisztikai marketinggel foglalkozó Kaltenecker Károllyal. Itt el is mondják, hogy milyen drága egy menő nagy katamarán, de ha megszerzi az ember, utána nagy élmény menni vele.