Teréz
9 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

Műsorokon át elektroszmoggal hülyített az Echo tévé, mert fizetett érte egy csodalepedő-gyártó

2016.10.21. 12:22

Közlemény

A cikk eredeti megjelenésekor a „Földelni Jó – Testünk leföldelésének pozitív hatásai” című műsor anélkül történő beépítésével, hogy Szenyán Zoltán a műsorbeli képmásának és hangfelvételének, általunk való felhasználásához hozzájárult volna, megsértettük Szenyán Zoltánnak a képmáshoz-és hangfelvételhez fűződő jogát. A cikket ezen jogsértő tartalom eltávolításával ismételten közzétesszük, és a jogsértésekért Szenyán Zoltán népegészségügyi egészségfejlesztőtől elnézést kérünk.

Fél-e ön eléggé az elektroszmogtól? Ha nem, akkor nem nézett elég Echo tévét, ott ugyanis egy komplett műsort („ELEKTRO/SOKKK”) építettek fel arra, hogy különböző futóbolondok zagyváljanak a témáról, a problémát rendszerint arra kifuttatva, hogy le kell magunkat földelni.

Aztán később reklámokban felmutatták a megoldást is: a Geo-Connect Pad és a Geo-Connect Bed termékeket. Az egyik egy alátét, a másik egy lepedő, leföldel mindkettő, megvéd az elektroszmogtól, állítják.

Csakhogy a Gazdasági Versenyhivatal szerint a konkrét termékek áldásos hatását nem bizonyítják tudományos adatok. A versenyhivatal szerint a Földelni Jó Kft. megalapozatlanul hirdette, hogy azok alkalmasak konkrét betegségek gyógyítására.

Ráadásul kiderült, hogy az „ELEKTRO/SOKKK” műsor valójában a Geo-Connect Pad és Geo-Connect Bed termékek értékesítésének előmozdítása céljából készült, amiért a Földelni Jó Kft. fizetett, azonban mindez nem derült ki a fogyasztó számára.

Vagyis a Földelni Jó és az Echo tévé szerkesztői tartalomnak álcázott, burkolt reklámot tett közzé a műsoraival. A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt, és sérülékeny fogyasztókat célzott meg.

Ehhez képest egész olcsón megúszták: a földelős céget 600 000 forintra, az Echo tévét 500 000 forintra büntették.