Japánban megindul a harc a halálba dolgoztatás ellen

2016.11.07. 08:41

A japán hatóságok összehangolt razziába kezdtek az ország legnagyobb hirdetési ügynökségénél, a Dentsunál, mert a cégnél a gyanú szerint szinte szó szerint a halálba dolgoztatják a munkavállalókat – írja a BBC. 

A japán kormány nemrég hirdetett harcot az országban elég bevett gyakorlatnak számító extrém hosszú munkaidő és túlórák ellen, mivel a dolog nemcsak a dolgozók fizikai és lelki állapotát vágja taccsra, hanem általában véve árt az ország gazdasági teljesítményének, sőt egyes elemzések szerint részben ezzel okolható a rendkívül alacsony (valamivel még a magyar szintnél is alacsonyabb) gyermekvállalási hajlandóság a szigetországban.

A világ ötödik legnagyobb reklámügynökségének számító Dentsunál azután indult külön vizsgálat, hogy a cég egy 24 éves dolgozójának öngyilkosságát a munkaügyi minisztérium halálba dolgoztatásnak ítélte (erre Japánban külön kifejezés is van). Az illető a halála előtti hónapban 105 órát túlórázott, miközben súlyos depresszióval küzdött.

Hétfőn a cég tokiói központjában és három további regionális központjában tartottak házkutatást az ügyben. A Dentsu azt közölte, hogy nagyon komolyan veszik a munkaügyi szabályokat, és próbálják elejét venni a halálba dolgozásnak a cégnél.