A szinglik megint lenyomták a karácsonyt

2016.11.11. 15:25 Módosítva: 2016.11.11. 15:38

Ismét rekordot döntött Kínában a szinglinapi vásárlási láz, az Alibaba webáruház ugyanis már délután fél négyre nagyobb bevételt könyvelt el, mint a tavalyi roham idején. 2015-ben egy nap alatt 91,2 milliárd jüan (mai árfolyamon 3800 milliárd forint) értékű árut szórt el az Alibaba, most ennél jóval nagyobb lesz a végső szám.

A szinglinapi akciót minden évben november 11-én tartják Kínában, és nagyobb csinnadratta kíséri a dolgot, mint az amerikai év végi akciók csúcspontjának számító fekete pénteket, amikor is jellemzően fiatal fehér férfiak verekednek leárazott elektronikai cikkekért országszerte.

Sőt: Kínában idén 4 perc 54 másodperc alatt érték el az 1 milliárd dollárnak megfelelő eladást, és estére már 15 milliárd fölött tartottak; Amerikában az egész fekete pénteken 4,5 milliárd dollárnyi cuccot sóztak el tavaly. Persze a kínai számokkal kapcsolatban sok a kérdőjel, egyesek szerint erősen manipuláltak.

Az Alibaba mindenesetre idén is próbálta tüzelni a mondvacsinált vásárlási őrületet, négy órás élő tévés showműsort is rendeztek, ahol fellépett többek között Scarlett Johanson, David Beckham, Kobe Bryant és a OneRepublic is.

Az esemény azonban nem elsősorban ezért, hanem abból kifolyólag érdekes, hogy nagyon jó betekintés ad az Alibaba, illetve általában véve a kínai online és offline fogyasztói piac helyzetébe – írja a Reuters. És ezzel kapcsolatban elemzők azt emelték ki: az eladások növekedési üteme jelentősen csökkent, ami a kínai gazdaság lassulásának lenyomata.