Hedvig
7 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Márkaszövetség: Mást szeretnek, ezért mást kapnak a magyarok a multiktól

fortepan 66670
2017.02.17. 08:09

Az eltérő tárolás, más lejárati idő vagy az eltérő fogyasztói szokások miatt  lehet különbség a magyar és osztrák boltokban kapható, ránézésre ugyanolyan márkájú termékek között,  nem azért mert a cégek a vacakabb árut hozzák Magyarországra a multinacionális élelmiszeripari cégek – összefoglalva így reagált a Magyar Márkaszövetség arra a csütörtöki hírre, hogy a Nébih is eltéréseket talált az itthon és Ausztriában kapható termékek között.

A fogyasztási cikkeket gyártó cégeket tömörítő Márkaszövetség közleménye szerint a magyar hatóság vizsgálatai többnyire semmiféle érdemi különbséget nem állapítottak meg a Magyarországon és más országokban forgalmazott élelmiszerek összetevőiben, hiszen a márkatermékek túlnyomó többségét általában ugyanabban az üzemben, azonos alapanyagokból, azonos receptúrával készítik.

A Nébih szakemberei néhány esetben a teljesen azonos beltartalom ellenére megállapítottak szubjektív, érzékszervi különbségeket, az osztrák Nutellát például krémesebbnek, az osztrák Manner nápolyit ropogósabbnak, a Nesquik kakaót kakaósabbnak találták, miközben az összetevőkben vagy azok arányában nem találtak különbséget. A szövetség szerint viszont ennek leginkább az lehetett az oka, hogy a vizsgált mintáknak eltérő  volt a lejárati ideje vagy a termékeket nem pont ugyanúgy tárolták.

Ahol pedig találtak különbségeket, ott sem a multik kettős mércéjét kell keresni a Márkaszövetség szerint, hanem azt, hogy a cégek igyekeznek kielégíteni az eltérő fogyasztói ízléseket:

egy adott márka többféle kiszerelésben, ízesítéssel is készülhet az adott ország fogyasztói ízlésének megfelelően. A magyarok például köztudomásúan jobban kedvelik a karakteres, fűszeresebb, intenzívebb ízjegyeket mutató élelmiszereket.

Igaz, a Nébih az Indexnek küldött levelében nem említett olyan termékeket, amelyek mondjuk fűszeresebbek lettek volna, mint az osztrák változat. A legnagyobb eltérés, amiről a hatóság említést tett, az a Knorr carbonara spagettiszószhoz készült porában volt, amelynek magyar változatából teljesen kihagyták a sajtot, pedig azt azért szeretik a magyarok. A levesporoknál is azt állapította meg a Nébih, hogy az osztrák kiszerelésből lesz intenzívebb ízű leves.

A Márkaszövetség szerint az sem teljesen kizárt, hogy mégis különböző országokban, különböző gyártósoron, máshonnan származó alapanyagokból készült termék került a magyar boltba, mint az osztrákba. De "legyen szó bármelyik lehetőségről is, de a felelős gyártók mindig a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az összetevők pontos feltüntetésével tájékoztatják termékeik tartalmáról a fogyasztókat."