Teréz
10 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

Járt már egycsillagos szállodában?

D  KB20170224085
2017.06.29. 07:17

Kötelezővé tenné a hotelek minőségét jelentő csillagok használatát a szállodaszövetség (MSZÉSZ), írta a Világgazdaság.

Bár a szervezet időről időre előáll valamilyen javaslattal, amiből aztán leginkább nem lesz semmi, erre most pozitívan reagált Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője is.

A Hotelstars Union néven ismert kritériumrendszert tizenhét EU-államban alkalmazzák, Magyarországon az MSZÉSZ működteti, négyszáz tagszállodája közül háromszázhetven a tagja. A teljes hazai szállodai kapacitásnak ugyanakkor csak a hatvan százaléka használja a kontrollált minőséget jelentő csillagokat.

De mit is jelent egy-egy csillag egy szálláshelyen? Vázlatosan ezt is összeszedtük a Hotelstarts alapján.

1* - Turista: szerény igényeket kielégítő szálloda

  • Minden szoba fürdőszobával, WC-vel van ellátva,
  • A szobákat naponta takarítják,
  • Minden szobában színes TV van,
  • A szoba berendezéséhez asztal és szék tartozik
  • A szállodában porta működik
  • Telefon, telefax áll a vendég rendelkezésére
  • Bővített reggelit, italokat kínálnak a szállodában
  • Csomagmegőrzésről gondoskodnak 

2* - Standard: mérsékelt igényeket kielégítő szálloda

  • Büféreggeli
  • Olvasólámpa az ágynál
  • Törülközők, sampon
  • Polcos ruhásszekrény
  • Higiéniai cikkek árusítása a szállodában
  • Hitelkártyás fizetési lehetőség

3* - Komfort: átlagos igényeket kielégítő szálloda

  • A porta legalább 14 órán keresztül működik, 24 órán keresztül elérhető
  • Idegen nyelven beszélő munkatársak
  • Telefon a vendégszobákban
  • Internet elérhetőség a szobákban, vagy a közösségi térben
  • A fürdőszobában hajszárító, arctörlő kendő
  • A vendégszobában tükör, bőröndtartó
  • Cipőtisztító szerek, kérésre mosás, vasalás a vendég részére
  • Kérésre plusz párna és takaró
  • Vendégpanaszok szervezett kezelése

4* - Első osztály: magas igényeket kielégítő szálloda

  • Legalább 18 órán keresztül működő recepció, 24 órán keresztül elérhető
  • A szállodai hallban kényelmes bútorok, italfelszolgálás, bár
  • Büfé- vagy a la carte reggeli , szobaszerviz
  • Kérésre fürdőköpeny, papucs
  • A fürdőszobában többféle kozmetikai cikk (tusfürdő, sampon, zuhanysapka, stb.), kozmetikai tükör, bőséges lerakófelület
  • Internet elérés és internet terminál

5* - Luxus: a legmagasabb igényeket kielégítő szálloda

  • 24 órán keresztül működő recepció, több nyelvet beszélő személyzettel
  • Kocsirendező, ajtónálló, londíner
  • Concierge szolgáltatás
  • étterem
  • Minibár, 24 órás szobaszerviz
  • A fürdőszobában egyedi kiszerelésű, márkás kozmetikai cikkek
  • Internet, PC csatlakozás a vendégszobában
  • Szobai széf
  • Vasalási, cipőtisztítási szolgáltatás
  • Esti ágyazás
  • A szolgáltatások anonym tesztelése

(Borítókép: Takarító dolgozik a Radisson Blu Béke Hotel (4 csillagos) egyik szobájában. Fotó: Kallos Bea/MTI)