Edit
9 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Magyar sikercég építhet repülőgépgyárat és pilótaakadémiát Pécsen

2017.07.23. 09:28 Módosítva: 2017.07.23. 13:39

Repülőgépgyár épülhet és pilótaképző akadémia nyílhat Pécsen, írja a Szabad Pécs.

A város vezetése és a Magnus Aircraft Zrt. már egy ideje tárgyalásokat folytat. A kecskeméti repülőgépeket gyártó cég a repülőgépgyártó vállalkozás saját fejlesztésű, Kecskemét mellett gyártott Magnus Fusion 212 ultralight/LSA kategóriájú repülőgépe, illetve a még újabb fejlesztésük, a világ első elektromos kisrepülőgépe, az eFusion igazi világsiker lehet. Sőt, a cég komoly terjeszkedésben van, Kínában, Texasban, sőt a Szabad Pécs szerint Afrikában is vannak érdekeltségeik. A 3 millió dollár befektetéssel épülő texasi gyár alapkövét idén márciusban tették le például.

A gyárban az úgynevezett karbonkompozitos gépek összeszerelése történne, ami manuális, kézi munka, kevés automatizációval, akár 300 főt is alkalmazhat majd a pécsi gyár.

Olcsó, elektromos, innovatív

A magyar kisrepülőgép-fejlesztésbe a Siemens is beszállt, ők az elektromos hajtásrendszert, a motort és a teljes elektromos felügyeleti rendszert alakították ki, míg a Magnus Aircraft feladata az volt, hogy kitalálja, miként lehet mindezt beépíteni a repülőbe, majd az egészet a levegőbe emelni. A kutatásfejlesztési projekt mintegy 1,4 millió (mintegy 430 millió forintos) eurós nagyságrendű volt. Mindemellett a Magnus sikerét komoly kínai pénzügyi befektető is segíti. Az eFusion ma akár harmincöt percet is bír a levegőben tartózkodni, ezt szeretnék a későbbiekben egy-másfél órára emelni.

maxresdefault

A pilótaképzést is az eFusion repülőgépre építené a cég, azzal ugyanis olcsón lehet a pilótaképzés önköltségi óradíjait biztosítani, ráadásul a kisgép alkalmas lenne a kereskedelmi pilóták számára fontos vészhelyzeti képzésben, és a hobbicélú alap-pilótaképzésben is. Az eFusion ma akár harmincöt percet is bír a levegőben tartózkodni, ezt szeretnék a későbbiekben egy-másfél órára emelni.