Etelka, Aletta
1 °C
5 °C

Kiakadtak az egyik legnagyobb webáruház ügyfelei

GettyImages-453488584
2017.08.19. 10:24
Valami nincs rendben a régió egyik legnagyobb online áruházával, a ruhákat, cipőket és hasonlókat áruló Fashion Days-zel. Az áruház Facebook oldalára csak úgy ömlenek a panaszok, sokan a fogyasztóvédelem és a rendőrség értesítésével fenyegetik a céget, amely leginkább csak sűrűn elnézést kér a kellemetlenségekért. A cég egy új rendszerre való átállásra hivatkozik, türelmet kér a vásárlóitól és mindenkit biztosít arról, hogy megkapja a rendelését vagy az őt illető összeget.

Olvasóink hívták fel a figyelmünket, hogy a Fashion Days oldalról megrendelt áruk jó ideje nem érkeznek meg, az árukat pedig vagy nem lehet visszaküldeni a cégnek, vagy azokért nem nem fizet a cég hetek óta. A Fashion Days Facebook-oldala tele van a mérges vásárlók kommentjeivel, amelyek szerint

  • van, aki már két hónapja vár megrendelt és kifizetett árukra,
  • vagy a visszaküldött termékek után járó pénzük visszautalására.
  • Amiatt is sokan panaszkodnak, hogy nem tudnak visszaküldeni csomagokat, a cég nem küld futárt a termékekért, a cég ígéretének ellenére.
  • A cég pedig sem telefonon, sem emailben nem reagál a problémákra.

Olvasóink azt írták, hogy a cég oldalán már az az opció sem jelenik meg, hogy a kiszállítás után fizessék ki a terméket a vásárlók, így csak rendeléskor lehet fizetni, az áru viszont sokaknak egyáltalán nem érkezik meg.

A cég a Facebookon reagál a problémákra, bár leggyakrabban csak azt írják a panaszkodóknak, hogy privát üzenetben adják meg a rendelésük számát, és utánanéznek, vagy hogy utánanéztek a rendelésnek, visszautalásnak, és egy kis türelmet kérnek. Eközben viszont

több kommentelő arról ír, hogy a cég becsődölésétől tart, mások pedig azt írják, hogy feljelentik vagy már fel is jelentették a céget a rendőrségen.

A Fashion Days még július 24-én azt írta egy Facebook-kommentben, hogy rendszerhibák miatt nem tudtak egy ideig visszautalni pénz és az ügyfélszolgálatuk is túlterhelődött, viszont a hibákat már elhárították, és elkezdték a visszautalásokat. Ennek ellenére még a héten is érkeznek panaszok a cég több posztja alá.

A Fashion Days augusztus 5-én posztolt utoljára egy tájékoztatót arról, hogy „a fashiondays.hu rendszereiben pár változás történt az utóbbi időben”, és erről szeretné tájékoztatni az olvasókat, bár ebben nem reagálnak az ügyfelek problémáira. 

 A Fashion Days saját közleménye szerint a közép-kelet-európai régió legnagyobb divatportálja, amely Magyarországon kívül Romániában és Bulgáriában van jelen. A cég 2016-ban 50,15 millió eurós bevételt produkált, a nyár elején tartott leértékeléseikkel pedig csak Magyarországon 100 millió forintos bevétele volt a cégnek.

Magyarországon a cég a Fashion Days Zrt.-n keresztül működik, amely 2016 márciusán záruló pénzügyi évében 2,14 milliárd forintos bevételt ért el, viszont 659 millió forintos veszteséggel zárt, az elérhető információk szerint pedig a cég már jó pár éve hasonló veszteségeket könyvelt el.

A Fashion Days eredetileg Svájcból indult, 2015-ben összeolvadt a régió egyik legnagyobb online kereskedőjének számító román eMAGgal. A Fashion Days Zrt. tulajdonosa 2016 óta egy bizonyos Dante International Kft., amely a román bejegyzésű Dante International S.A. tulajdona. Ez a cég az eMAG anyacége is.

Kerestük a Fashion Dayst azzal kapcsolatban, hogy mi okozhatja a vásárlók által tapasztalt problémákat. Emellett írtunk a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba integrálódott fogyasztóvédelmi hatóságnak, ígéretüknek megfelelően keresték-e a hatóságot a Fashion Days ügyfelei, és hogy mit ajánlanak azoknak, akik már egy ideje nem kapták meg a megrendelt termékeiket a webáruháztól.

A Fashion Days a kérdéseinkre az alábbi választ küldte:

"Valóban felléptek hibák a kiszállításban, a számlázásban és a visszaküldési, valamint visszáru utalási folyamatban is, de ez átmeneti. A hibák észlelése óta folyamatosan dolgoznak a Fashion Days munkatársai azok kijavításán, ami egy komplex hálózatot érint. A hibák hátterében vásárlást megkönnyítő fejlesztések vannak, amik új rendszereket, illetve azok összekapcsolását igényelték. Ilyen a további futárszolgálatok és a postapontok hozzáadása a meglévő kiszállítási lehetőségekhez, valamint még több terméket kínál a cég, mint azelőtt. Bevezették az ingyenes visszaküldést, az elektronikus számlázást, valamint az online igényelhető termékvisszaküldést is. Mindeközben sok pozitív visszajelzést is kapnak az ügyfelektől, akik megértéssel fogadják az esetleges hibákat, késéseket. Fontos, hogy nincs operatív vagy pénzügyi válság a hibák mögött, pusztán technikai okai vannak."

A cég a közlemény szerint folyamatosan dolgozik azon, hogy minél előbb végezzen a webshop technikai fejlesztéseivel, amik a vásárlás körüli bonyodalmakat okozzák jelenleg:

"Mindenkit biztosíthatunk arról, hogy csak átmeneti időszakról van szó, és a fejlesztéseket annak érdekében hajtjuk végre, hogy a jövőben még egyszerűbb legyen a vásárlási folyamat. A rendszerek összekapcsoltsága miatt viszont több területen is nehézségek léptek fel, így a visszárukezelés, a kiszállítás és a számlázás folyamata is érintett.

Nagyon sajnáljuk az ezzel járó kellemetlenségeket. Munkatársaink igyekeznek, hogy mindenkivel, akinek nem érkezett meg a rendelése vagy az utalása, egyenként vegyék fel a kapcsolatot és oldják meg a problémát."