János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Másfélszer többet költött reklámra az állam az év első felében, mint tavaly

2017.10.19. 10:45

A Kantar Média adatai alapján az idei év első félévében az egy évvel korábbinál másfélre többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra. A pénzek felét mindössze tíz kormányközeli tulajdonosi kör birtokában lévő médiumnál költötték el – írja a G7.hu.

Az adatok alapján 2017 első felében  a JCDecaux, az Origo-adnetwork, a Duna TV, az M1, a Rádió 1, a Petőfi Rádió, a Kossuth Rádió, a Lokál Extra és a Ripost kapta a legnagyobb értékű állami reklámmegbízást. Az ábrán jól látszik, hogy egyes piaci szereplőknél már az idei első félévben több reklámpénz landolt, mint tavaly az év egészében.

A legtöbb pénzt a TV2 kapta, bár az 5,92 milliárdos összeg arányosan még így is jóval kevesebb, mint amennyit a csatorna tavaly ugyanebben az időszakban kapott. Ez megnehezítheti a csatorna dolgát az idén, ugyanis a TV2 tavaly az egy évvel korábbinál háromszor nagyobb listaáras állami költéssel sem tudott eredményt termelni, és 7,2 milliárdos veszteséget hozott össze.

Andy Vajna másik médiaérdekeltsége, a Rádió-1 viszont jól járt, ugyanis  filmügyi kormánybiztos rádiója a semmiből robbant be a tíz legkedveltebb állami hirdetési felület közé, konkrétan 923 millió forintot költött el az állam reklámokra a csatornánál. Szintén jól rajtolt Ómolnár Miklós lapja, a Ripost, aminél 650 millió forintot költöttek el listaáron az állami hirdetők.

A cikkből kiderül még, hogy:

  • A Riposton kívül egyetlen nyomtatott újság tudott bekerülni a top10-be, méghozzá a Habony Árpád közvetlen tulajdonában álló ingyenes Lokál Extra,
  • szintén komoly mennyiségű pénz, 2,09 milliárd forint landolt a nemrég az Origo-Adnetwork portfóliónál,
  • de a közmédia is viszonylag sok pénzhez jutott állami reklámokon keresztül, két rádió és két tévé csatornája összesen mintegy 4,2 milliárd forintot kapott.
  • A top10-ből egyedül a JCDecaux plakátcég lóg ki, mint nem egyértelműen kormányközeli médium: ez a cég jórészt a kék, nemzeti konzultációs hirdetésekből jutott állami pénzekhez. A francia multi az Orbán-Simicska szakítás óta az egyelten választási lehetőség a kormányzat számára a köztéri kampányok esetén, ugyanis rajtuk kívül csak Simicska cégeinél tudnának elég nagy mennyiségben hirdetni.
  • A top10-ben nincsenek benne Mészáros Lőrinc érdekeltségei. Ennek az az oka, hogy a Mediaworkshöz érkező állami pénz több kisebb médium között oszlott el, de összességében a cég háromszor annyi állami reklámpénzhez jutott az idei éve első félévében, mint tavaly ilyenkor. Így összesítve csak a a TV2 csoport, a közmédia és a JCDecaux előzi meg őket.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!