Új üzletláncot indít a H&M

2018.02.01. 13:29

A kiábrándító tavalyi éves eredmény miatt összesen 170 üzlet bezárását tervezi a H&M ruházati cég, és új, még olcsóbb fast fashon bolthálózatot is elindít – írja a Portfolio.

A bezárások elsősorban az érett piacokat érintik, párhuzamosan ott igyekeznek nyitni újabb üzleteket, ahol van növekedés, jellemzően a feltörekvő piacokon, így összességében 390-cel nőhet az üzletek száma, miközben tavaly 388 volt a nettó bővülés.

A H&M egy új üzlet-koncepciót is indít, az új formátum neve Afound lesz, ahol azokat a megmaradt készleteket értékesítenék, amelyek a H&M-nél vagy más ruházati láncoknál nem keltek el.

Az első ilyen üzleteket Svédországban még idén megnyitják, és az Afound online része is elindul. Az új márka részvényeseinek lehetővé tennék azt, hogy az osztalékot visszaforgassák a cégbe, az osztalékért cserébe új részvényeket kapnának a társaságban, az ebből befolyó összeget pedig üzletfejlesztésre, digitalizációra költené a H&M, amiben kissé le van maradva. 

Az intézkedésekre azt követően kerül sor, hogy a 2017-es év nem pont úgy sikerült a svéd cégnek, ahogyan tervezte, jócskán lemaradt fő riválisa, az Inditex mögött. A H&M éves beszámolójából kiderül, hogy tavaly a bevételek csupán 4 százalékkal emelkedtek, ami messze elmaradt a menedzsment és a piaci szereplők várakozásitól. A tavalyi negyedik negyedévben bevételek százalékkal csökkentek, és az idei év sem indult túl jól, decemberben és januárban csupán 1 százalékkal emelkedett a H&M bevétele.

(Borítókép:  Tim Boyle / Getty Images Hungary)