Zsuzsanna
0 °C
10 °C

Újra emailben támad a magyar csodabefektetés

Screen Shot 2018-02-02 at 14.15.35.png
2018.02.02. 11:48 Módosítva: 2018-02-02 14:06:24

Tisztelt Olvasó !

...Ezen levelemet azonban most azért olvashatja, mivel a világ - mint azt Ön is tapasztalhatja - folyamatosan gyorsul, olyan sikeres cégek nőnek ki .... Nagy örömömre már én is tulajdonosa vagyok... Szeretne Ön is részesedni közös sikerünkből?

Vízy András levelével próbálkozik újra emailben pénzt behúzni egy Jáger László nevű alak és a Benefit Barcode nevű, Delaware-be bejegyzett offshore cége. 

Ők az egykori műsorvezetőn túl onnan lehetnek ismerősek, hogy tavaly már feltűntek, két év alatt 10 000 százalékos hozammal csábító magyar sikersztoriként. Ősszel pedig a részvényeikkel kapcsolatos ígéreteik miatt már meg is büntette őket az MNB ötmillió forintra. Ez kellett is, mert amikor csak megtiltották nekik a részvényárusítást még 2016-ban, az nem ért sokat. A bírság kicsit le is állíthatta a csapatot, de úgy tűnik, csak mostanáig. Persze akkoriban 8-12 ezer dollárért árultak egy részvényt, pár új befektetőből könnyen kifizethették a bírságot. 

Az ötlet egyébként

Jáger László nehezen elképzelhető mennyiségű pénzt termelő ötlete a hűségkártya, ami attól is egyedi lesz, hogy képet rakhatunk rá. Így lesz híres emberes hűségkártya, segélyszervezetes, kutyás vagy mondjuk autós is, a határ a csillagos ég. És az egyedi hűségkártyákkal egyedi kedvezményeket adhatunk annak, aki a mi hűségkártyánkat kéri, de az ötlet számos része nem teljesen világos, és fél éve még mintha némileg máshogy nézett volna ki.

Más lapra tartozik, hogy miért választaná bárki az ő hűségkártyájukat a csoffadtnak tűnő elfogadói hálózatukkal, amikor ezerféle kupon, kedvezménykártya elérhető. Pláne, hogy az USA-ba próbálnak betörni a szolidan megcélzott 100-300 millió  felhasználóért, ahol ezerszer nagyobb a kedvezménykártyás, kuponos megoldások közti verseny. Szerencsére viszont elég nagy, majdnem pont elég is lehet, hiszen 320 millió nagyjából az USA teljes lakossága.

Értelmező ábra az üzleti tervből. A piacról.
Értelmező ábra az üzleti tervből. A piacról.
Fotó: Shuck Csaba / Benefit Barcode

Sajnos a „Teljes tájékoztató"-ként a honlapjukra feltett prezentációból is hiába próbálnám megtudni a titkukat. Mert „a Benefit Barcode Inc. munkatársai általi szóbeli kiegészítés nélkül az információs dokumentum nem teljes és kizárólag azzal együtt értelmezhető". Ami azért is kár, mert ebben részvény-visszavásárlási garanciát is hirdetnek, illetve idénre már 1,3 milliárd forintos árbevétellel számolnak. Sebaj, gondolhatnánk, ez a garancia benne van az egyébként nagyon érdekes üzleti tervben is még, csak sajnos valószínűleg azt se használhatnánk fel adott esetben a bíróságon.

Év végére 10 millió kártyatulajdonossal terveznek, azaz egykettőre kinövik Magyarországot. Az biztos, hogy Jágerre ráférne valami kártyás siker, hiszen

legalább hét hasonló profilú cégben volt már benne, amiket épp felszámolnak, vagy ez már meg is történt.

Ami tényleg érdekes, hogy rendre egymillió kártyafelhasználót emlegetnek az anyagaikban, ez, ha igaz, akkor elképesztően elterjedt már az egész, csak titokban, szinte minden második családban kell lennie egynek. Úgy tűnik egyébként, hogy Jáger főleg szakszervezetekre megy rá (itt 40 szakszervezetet ír). Viszont arról egy adatot sem adtak meg, hogy hányan és hogyan használják a kártyáikat. Persze ha nagyjából a Föld népességének huszonötödét tervezik behúzni fogyasztóként, akkor tökmindegy, hogy Magyarországon ténylegesen ki használja ezt.

Illetve a korábbi kedvezménykártyás biznszéből jönnek ezek az adatok, az Euro Discount Club nevű, legutóbb egyébként nyereséges magyar cég eredményeiből valószínűleg. De a kapcsolt dokuemtumokból egyáltalánnem világos , hogy az offshore és a magyar cég pontosan milyen viszonyban van egymással.

Százszorosról tízszeresre csökkent a hozam

Biztató hír mindenesetre az innováció menüpont alatt, hogy az emberek csinálnak szelfiket, és Jágerék már két olyan emberről is tudnak, aki erre használta volna az applikációjukat. Emellett híres emberek is csatlakoztak hozzájuk a leírás szerint, mint például Árpa Attila, Palacskó András, a Vagyonteremtő vagy maga DJ Jeszy. Valószínűleg itt rejlik a kapcsolat azzal, hogy csapata, a DJ Szövetség már ki is ad Jágerékkel divatos DJ-kártyákat.

Annyira durva ez a kedvezménykártyás vállalkozás, hogy még a saját felrakott üzleti tervüknek sem szabad hinni kicsit se, hiszen „a cégérték vélhetően több tízszeresen meg fogja haladni az üzleti tervben célul kitűzött 100 millió dollárt".

A jó hírek mellé most azért az emberektől még azt kérik emailben, hogy vegyenek 78 ezerért elővásárlással valamit, feltehetően tulajdonrészt. Ezért pedig:

  • Részt vehetnek egy tulajdonosi találkozón.
  • „6, 40, vagy akár 300 ezer forinttal kisebb elővásárlással is SZE, TE vagy E sorozatú részvényeknek kerülhet a birtokába. Az elsőnél min. ötszörös, a középsőnél nyolcszoros, utóbbinál legalább tízszeres növekedés várható."

Külön jó hír az, hogy még be lehet szállni a kiugróan értékteremtő bizniszbe, tavaly ugyanis még azt mondták, hogy 2017 végére várhatóan bezárulnak a kapuk, később valószínűleg nem lehet már tulajdonosnak lenni. A rossz hír feltehetően az, hogy legalábbis kívülről erősen úgy tűnik, hogy ismét nem sikerült teljesen megfelelni a standard felügyeleti elvárásoknak. Illetve hogy a csak január végéig elérhető ismeretlen kedvező feltételekről most lecsúsztunk. De talán lesz még ilyen. 

(Borítókép: Jáger László tulajdonos a Benefit Barcode videójában. Fotó: Benefit Barcode)

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!