Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

2021-re lesz kész a Csorna és Sopron közti gyorsforgalmi út

2018.03.07. 15:11

Letették az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Csorna és Sopron közötti szakaszának alapkövét, írja az MTI. Ez egy 57,5 kilométeres szakasz, 171 milliárd forint közpénzt ad rá a kormány, és "2020 végére, 2021 elejére" lehet kész.

De nem csak drága lesz, hanem műszakilag is bonyolultabb, hét külön szintű csomópont, 45 híd és két vadátjáró épül az úton Mayer András, a NIF beruházási vezérhelyettese szerint. Azt is bejelentette, hogy a Sopron és az országhatár közötti szakasz építése előkészítés alatt van, és épp tervezik a Sopront elkerülő, több mint hatszáz méter hosszú alagutat a Bécsi-domb alatt, amely az ország leghosszabb alagútja lesz.

Az alapkőletételen környékbeli fideszes politikusok nyilatkoztak, akik egyszerre várják azt, hogy az új úttól kevesebben hagyják el a térség falvait, viszont többen látogatnak majd a környékre, és a helyi gazdasági szereplőknek általában jobb lesz, hogy könnyebben tudnak majd közlekedni. 

Firtl Mátyás KDNP-s országgyűlési képviselő még azt is kiemelte, hogy a város "mindig az Orbán-kormányok ideje alatt" fejlődött, de az az összefoglalóban nincs részletezve, hogy ez alatt mire gondolt.  

Az M85-ös út 18 települést érint, s négy részre osztva kivitelezik. A Csorna és Fertőd-Endrédmajor közötti szakaszt kivitelezője az STR-B M85 Konzorcium, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkot. A Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti szakaszt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. építi, míg a Nagylózs-Sopron-kelet és a Sopron-kelet-Fertőrákos közötti szakaszokat a Dömper Kft.-ből és a Subterra-Raab Kft.-ből álló DS Konzorcium csinálhatja meg.