2021-re lesz kész a Csorna és Sopron közti gyorsforgalmi út

2018.03.07. 15:11

Letették az M85-ös kétszer kétsávos gyorsforgalmi út Csorna és Sopron közötti szakaszának alapkövét, írja az MTI. Ez egy 57,5 kilométeres szakasz, 171 milliárd forint közpénzt ad rá a kormány, és "2020 végére, 2021 elejére" lehet kész.

De nem csak drága lesz, hanem műszakilag is bonyolultabb, hét külön szintű csomópont, 45 híd és két vadátjáró épül az úton Mayer András, a NIF beruházási vezérhelyettese szerint. Azt is bejelentette, hogy a Sopron és az országhatár közötti szakasz építése előkészítés alatt van, és épp tervezik a Sopront elkerülő, több mint hatszáz méter hosszú alagutat a Bécsi-domb alatt, amely az ország leghosszabb alagútja lesz.

Az alapkőletételen környékbeli fideszes politikusok nyilatkoztak, akik egyszerre várják azt, hogy az új úttól kevesebben hagyják el a térség falvait, viszont többen látogatnak majd a környékre, és a helyi gazdasági szereplőknek általában jobb lesz, hogy könnyebben tudnak majd közlekedni. 

Firtl Mátyás KDNP-s országgyűlési képviselő még azt is kiemelte, hogy a város "mindig az Orbán-kormányok ideje alatt" fejlődött, de az az összefoglalóban nincs részletezve, hogy ez alatt mire gondolt.  

Az M85-ös út 18 települést érint, s négy részre osztva kivitelezik. A Csorna és Fertőd-Endrédmajor közötti szakaszt kivitelezője az STR-B M85 Konzorcium, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. alkot. A Fertőd-Endrédmajor és Nagylózs közötti szakaszt az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. építi, míg a Nagylózs-Sopron-kelet és a Sopron-kelet-Fertőrákos közötti szakaszokat a Dömper Kft.-ből és a Subterra-Raab Kft.-ből álló DS Konzorcium csinálhatja meg.