Orsolya
7 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Borzasztó drága lenne a Budapest-Bukarest gyorsvasút

2018.03.12. 09:58

Az Orbán-kormány mostanában mindenhová gyorsvasutat szeretne építeni, a kínai hitelből megvalósuló Budapest-Belgrád vonal után már Budapest-Varsó és Budapest-Kolozsvár-Bukarest gyorsvasútról is beszélt a miniszterelnök és Szijjártó Péter külügyminiszter. Csakhogy a Magyar Nemzetnek nyilatkozó szakértők szerint ez utóbbi, vagyis a 

Budapest-Bukarest gyorsvasút elképesztően drága lenne, közel 3000 milliárd forintba kerülne.

A romániai szakaszon ugyanis olyan borzasztó állapotban van a vasút, hogy gyakorlatilag a nulláról kellene újra építeni az ottani szakaszt. A lap szerint míg Budapest és Hegyeshalom között 103 kilométer/óra sebességgel mennek a vonatok, ehhez képest Bukarest és Arad között 61, Arad és Nagyszeben között 47 kilométer/óra a vonatok átlagos sebessége.

Ráadásul a síneket egy szakaszon a hegyek között kellene felújítani, ami a lapnak nyilatkozó romániai szakértők szerint akár 80-100 millió euró is lehet kilométerenként, míg sík terepen úgy tízmillió euróba kerülne mindez. Az egész 850 kilométeres gyorsvasút a két főváros között akár tízmilliárd euróba, vagyis durván 3000 milliárd forintba kerülhet. 

Összehasonlításképpen, a 160 kilométeres Budapest-Belgrád vonal felújítása 750 milliárd forintba kerül, ezzel pedig eddig ez lesz a valaha volt legdrágább vasúti beruházás Magyarországon. Viszont erre legalább van, aki adna pénzt, míg a Budapest-Bukarest vasútnál még nem tudni, ki finanszírozná a projektet.