Lukács
9 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

A tuttifruttis energiaitalt imádjuk, a szőlőset és az almásat nem isszuk

2018.05.23. 15:33

2017. április és 2018. március között összesen 44 millió liternyi energiaital fogyott Magyarországon a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint, ezen belül a vizsgaidőszak és a fesztiválszezon kiugró volt a forgalmat tekintve.

Energiaitalra 28 milliárd forint fölött költöttünk ebben az időszakban, ez értékben 9 százalékkal több az előző év azonos időszakában mért adatoknál. Mennyiségben 4 százalékkal nőtt a piac. A kora nyári-nyári hónapokban abszolút sláger az energiaital, a teljes éves forgalom 28 százalékát a vizsga- és fesztiválszezonban vásároljuk.

Az ízesítés nélküli üdítő után a tuttifrutti íz a favorit, a mennyiségi forgalom közel hatvan százalékát viszi el ez a kettő. Az egyéb ízek, mint például az alma vagy a szőlő piaci részesedése értékben elenyésző.

Az energia- és sportitalok népszerűsége évek óta folyamatosan növekszik; a kategória rendszerint a Nielsen által mért 90 élelmiszerkategória top 20-as listáján szerepel. 

Az értékbeli forgalom egyharmada Budapesten és környékén realizálódik, de Északkelet-Magyarországon sem vetik meg az emberek az élénkítő italokat, ugyanis a forgalom közel egynegyede itt realizálódik. Délnyugat-Magyarország lakossága ezzel szemben nem iszik annyira szívesen energiaitalt:a régió az összértékesítés mindössze 12 százalékát viszi.