Erzsébet
1 °C
4 °C

A Szerencsejáték Zrt. költi el minden 15. magyar reklámforintot

D MTZ20141002001
2018.07.10. 13:24

A magyar médiapiac legnagyobb szereplője lehet a Szerencsejáték Zrt, ami tavaly 16,1 milliárd forintot költött hirdetésekre. Mivel a teljes magyar reklámpiac 216 milliárd forint volt, így a Szerencsejáték Zrt. költi el minden 15. magyar reklámforintot, és ennek elsősorban Andy Vajna TV2-je örülhet – írja a G7.hu.

A lap cikke alapján az állami szerencsejátékmonopólium többet költ az árbevételéhez képest reklámokra, mint évekkel ezelőtt: amíg ugyanis tavaly a nettó 147 milliárd forintos nyereség 11 százaléka ment hirdetésre, 2010-ben még csak a 73 milliárd nettó 9 százaléka, 6,6 milliárd forint. Ezzel együtt a cég részesedése is nagyon megnőtt a magyar reklámpiacon, amíg ugyanis 2010-ben még csak minden 26.,

2017-ben pedig már minden 15. reklámforintot ők költöttek el a magyar médiafelületeken.

Eközben az is látszik, hogy a cég nem piaci alapon hirdetett: 2010-hez képest a Szerencsejáték Zrt. tíz legnagyobb médiapartnere között csak a TV2 maradt meg 2017-re, és amíg 2013-ban még a Simicska-érdekeltségek vitték a hirdetési bevétel felét, 2017-ben a top 10-be csak a Blikk fért be nem állami vagy kormányközeli médiumként. Különösen látványos, hogy amíg a TV2 csoporthoz került tavaly az összes hirdetés 78 százaléka a TV-s piacon, az RTL-csoportnál  gyakorlatilag nem hirdet a cég, miközben 2010-ben még 7 százalék körül alakult az arányuk.

A lap becslése szerint évi 4,2 milliárd forintot költhet a Szerencsejáték Zrt. a TV2-nél, ami a csatorna hirdetési bevételének nagyjából 44 százaléka.

A Szerencsejáték Zrt.-nek elvileg szerepet kellene játszania a játékszenvedély elleni harcban, ennek ellenére viszont a sportfogadások és a kaparós sorsjegyek felfuttatásával 2010 és 2017 között 2,6-szorosára nőtt a cég árbevétele, és ebből egyre nagyobb arányban költ reklámra. 

A lap kérdésére a Szerencsejáték Zrt. elismerte, hogy “a lottótársaság sikeres marketingkommunikációs tevékenysége is nagymértékben hozzájárult” a bevételek növekedéséhez. Azt írták ugyanakkor, hogy egyik játék sem tartozik a játékfüggőség szempontjából veszélyesnek minősülő kategóriába, mivel a cég “társadalmi felelőssége tudatában” nagy hangsúlyt fektet a játékszenvedély megelőzésére és kezelésére, a termékeiket egy szoftverrel tesztelik bevezetés előtt.

(Borítókép: Máthé Zoltán / MTI)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?