Lenke
17 °C
29 °C

8,7 milliárdból kétsávosítják az 54-es főutat Kecskemét mellett

2018.07.11. 16:15

Megkezdődik az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti szakaszának kapacitásbővítése; az alapkőletételen az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a következő évek egyik kiemelt feladatának nevezte a közúthálózat hiányzó elemeinek pótlását, továbbá a sztrádák elvezetését az országhatárokig – írja az MTI.

A költségvetési forrásból finanszírozott, mintegy 5,7 kilométer hosszú, kétszer kétsávosra bővülő útszakasz megépítése nettó 8,7 milliárd forintba kerül.

Tóth Péter Magyarország közlekedési infrastruktúra-fejlesztési programja újabb mérföldkövének nevezte a beruházást. Elmondta, hogy a bővülő, nemzetközi összeköttetésekkel bíró úthálózatok hatékonyan támogatják a gazdasági növekedést, a versenyképesség erősítését és a munkahelyteremtést.

A kormány 2500 milliárd forintot fordít a közúthálózat fejlesztésére a következő években. A csaknem ezer kilométernyi közútfejlesztés nagyobbik hányada gyorsforgalmi utak és kiemelt főutak építését jelenti majd - közölte a helyettes államtitkár, megjegyezve, a gazdasági eredmények lehetővé teszik, hogy a keretösszeg több mint felét költségvetési forrásból finanszírozzák.

Az 54-es főútnak jelentős a szerepe Bács-Kiskun megye életében, és a fejlesztésnek köszönhetően javul Kecskemét elérhetősége, és a város déli ipari területén található vállalkozások - köztük a Mercedes-gyár - kiszolgálása is.

A projekt keretében szerviz- és kerékpárút is épül, ami segíti a környék gazdálkodóinak közlekedését. Tóth Péter hangsúlyozta: az új útszakaszt a város déli elkerülő útjaként is használhatják, így Kecskeméten csökken az átmenő forgalom miatti okozta környezeti terhelés, levegő- és zajszennyezés. A munkálatok kivitelezője a Duna Aszfalt.

A Duna Aszfalt egy másik drága közbeszerzést is elnyert, Szíjj László cége építheti a az M44-es gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát. A Hvg.hu szúrta ki a közbeszerzési értesítőből, hogy bár korábban 46,7 milliárd forintra becsülték a beruházás költségét, a Duna Aszfalt ennél drágábban, több mint 50 milliárd forintért vállalta az építkezést.