Pár hónap múlva az Amazoné lesz az amerikai e-kereskedelem fele
30 százalékkal nőhet a piacvezető amerikai e-kereskedő, az Amazon amerikai forgalma az idén - számolt be a CNBC az eMarketer piackutató cég tanulmányáról. Pedig a cég már most sem kicsi. Ha azonban a jelenlegi 44 százalékos amerikai tortaszelet valóban 49 százalékra emelkedik, akkor az amúgy már globálisan értékesítő vállalat csak az Egyesült Államokban 258,2 milliárd dolláros árbevételt érhet el. A
Mindenki lemarad
A többiek természetesen nem bírják ezt a növekedési ütemet. Az eMarketer szerint a 2018. végi piaci részesedések szerint a 49,1 százalékos részesedéssel vezető Amazon után éles a szakadék, az eBay 6,6 százalékkal, az Apple 3,9 százalékkal ért fel még a dobogóra.
Jelentősebb online értékesítő még az elsősorban fizikai üzleteiről ismert kiskereskedelmi lánc, a Walmart 3,7 százalékkal. A lista további cégei így a Home Depot, a Best Buy, a QVC csoport, a Macy, a Costco és a Wayfair itthon már kevésbé ismertek, és részesedésük már csak éppen 1 százalék feletti.
Üzletágak
Miközben az egykori indulás miatt ma is sokan internetes könyvkereskedőként ismerik az Amazont, valójában a zene, videó, könyv üzletág már csak a bevételeinek a 12 százalékáét adja.
Sokkal meghatározóbb a számítógépek és más elektronikai cikkek eladása, amely az értékesítés mintegy 25,5 százalékát teszi ki
és gyorsan fejlődik a ruházati cikkek és kiegészítők kategória is, amely várhatóan 2018-ban 15 százalékot ad az eladásokból.
Nyitókép: az Amazon egyik hatalmas raktára az angliai Peterborough-ban (Simon Dawson/Bloomberg / Getty Images Hungary)