Gál
6 °C
22 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Megdönthetetlennek tűnik a Google uralma a hirdetési piacon

2018.07.24. 13:52

Jelentősen megnövekedett a Google hirdetésekből származó bevétele, a techóriás az Európai Unió bírságának ellenére is egy erős második negyedéven van túl - írta a Bloomberg. A részvényeik 6,1 százalékot ugrottak a tőzsdezárás utáni kereskedelem alatt, rekordhoz közelítenek.

Az anyavállalat, az Alphabet a partnerek kifizetése után 26,24 milliárd dolláros (7332,9 milliárd forintos) bevételről számolt be. Az elemzők ennél valamivel szerényebb, 25,55 milliárd dolláros bevételre számítottak a Bloomberg adatai alapján.

A növekedés motorja, a Google hirdetési üzletága 24 százalékos növekedést produkált.

A pénzügyi vezető szerint a legnagyobb növekedést a telefonos és automatizált hirdetések hozták. A Google egyre előkelőbb helyet ad a keresési hirdetéseknek a telefonos felületeken, ez elősegítette az impulzusvásárlásokat. A Google Shopping oldalán (Magyarországon sajnos nem elérhető) a keresési hirdetéseken keresztül 31 százalékkal többet vásároltak, mint ugyanebben a negyedévben egy évvel ezelőtt- a Merkle nevű marketing cég adatai alapján. Ezek az adatok azért is kiemelkedőek mert az Amazon is most próbálja felfuttatni a hirdetési üzletágát.

Az Alphabet két különböző nyereségadatot közölt, az egyikbe beleszámolta az EU versenyjog megsértése miatt a Google-re kiszabott bírságát. A másik adat szerint a bevétel részvényenként 11,75 dollár (3284 forint) volt, nettó 3,2 milliárd dollár (894,26 milliárd forint) volt a végösszeg a második negyedévben.

A Google megfelelt az EU Általános Adatvédelmi Szabályozásának (GDPR-nak) is, az elemzők arra számítanak, hogy ezzel és az Android miatti botrány végével a szabályozási kockázat csúcsát maga mögött hagyta a cég. Egyes elemzők szerint a GDPR egyik váratlan következménye a Google és Facebook piaci dominanciájának megerősítése volt.

A hirdetésekből befolyó összeg nagyobb részét a Google saját digitális felületein (például a YouTube-on) költötték el a hirdetők, az ezekből a felületekből befolyó bevételek 26 százalékkal megnövekedtek. Ebből is láthatjuk, hogy a cég próbálja egyre több csatornán keresztül egyszerre eladni a hirdetéseket. Nem csak az eladások volumene, de a költségek is megnövekedtek,

a 2017-es év második negyedévéhez képest 87 százalékos növekedést figyelhetünk meg,

így összesen 5,3 milliárd dollárt költöttek. A hirdetési felületek terjesztésére különböző weboldalakon és telefonos applikációkban 6,4 milliárd dollárt költöttek, ami a hirdetésekből befolyó bevétel 23 százaléka volt, egy százalékkal kevesebb, mint az előző negyedévben. A cég másik motorja, a felhőszolgáltatások, hardver- és applikációeladások 37 százalékkal gyarapodtak, így 4,4 milliárd dollárt hoztak a második negyedévben. A kockázatosabb, kísérleti üzletágak 732 millió dollár veszteséget generáltak, ezzel szemben tavaly ez a szám 633 millió dollár volt.