Salamon
12 °C
13 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Szlovákiával és Romániával versenyeztünk a BMW-gyárért

K EPA20101001144
2018.08.02. 08:47

A BMW egymilliárd eurós debreceni beruházása körülbelül ugyanekkora mértékű beruházásokat vonzhat a térségbe a következő tíz évben – mondta Kósa Lajos, a térség fideszes országgyűlési képviselője az M1 aktuális csatorna csütörtök reggeli műsorában.

Kósa kezdeményezte, hogy a térség önkormányzati vezetői kezdjék meg egy 2050-ig szóló vízió kialakítását, hogy irányítói lehessenek a fejlődésnek, amely a gyárépítés hatásaként tízezer új munkahelyet jelent majd a mintegy négyszázezres agglomerációban. Kósa azt is megemlítette, hogy a helyszínkeresés hajrájában romániai és szlovákiai területekkel mérkőzött Debrecen. 

Szerdán az MTI szemléje alapján a román média arról cikkezett, hogy figyelmeztető jel kell legyen a román döntéshozók számára, hogy újabb nagyberuházást vesztett Románia, miután a BMW Debrecent választotta.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Szlovákiával és Romániával versenyeztünk a BMW-gyárért

A román média szerint figyelmeztető jel a döntés.

187 · Aug 02, 2018 08:47am Tovább a kommentekhez
Facebook Comments

A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint a német beruházó rövid listáján Románia is szerepelt, az újság úgy tudja, Déva és Krassó-Szörény megye is szóba jött helyszínként.

Daniel Anghel, a PWC Románia üzleti és befektetői tanácsadó cég járműipari részlegének vezetője a lapnak elmondta: Romániának komolyan kell vennie az autóipari befektetők jelzéseit, hiszen az utóbbi időben az országot már nem veszik számba komoly beruházási célpontként. Emlékeztetett, hogy a Mercedes és az Audi is úgy döntött, Magyarországon bővíti gyártókapacitását. Anghel szerint sokat nyomott a latban a BMW döntésében a debreceni városvezetés professzionalizmusa és helyi fejlesztési stratégiája, valamint Magyarország befektetői politikája.

Úgy vélte, Romániában jól képzett és olcsóbb munkaerő van a járműiparban, mint Magyarországon, de ez már nem elég, hiszen a fejlett infrastruktúra is szükséges ahhoz, hogy a befektetőket meggyőzzék, márpedig ezen a téren a közeljövőben nem látszik lényeges változás Romániában, hiszen az idén is csak mintegy 30 kilométer új autópályát nyitottak meg.

A Mediafax hírügynökség azt írta, hogy Románia újabb lehetőséget szalasztott el, miután 2008-ban és 2018-ban is alulmaradt Magyarországgal szemben, amikor a Mercedes Kecskeméten gyárat nyitott, majd tíz évvel később úgy döntött, hogy ugyanott építi meg második üzemét is.

A Hotnews.ro hírportál elemzésében azt emelte ki, hogy Magyarország harminc éve folyamatosan tesz azért, hogy most az autóipar egyik vezető országa legyen Európában. A portál kiemelte: Romániát csak a Renault és a Ford választotta, de olcsóbb kategóriájú autókat állítanak elő, mint a magyarországi gyártók.