Kétszer kapott fizetést? Ne költse el!

2018.09.05. 17:54
Az MKB határozottan deklarálta az Indexnek: kijavította az előző nap hibáját, amikor egyes ügyfelek nullás számlaegyenlegeket láttak. Ma is érkeztek még hozzánk ügyfélpanaszok, a bank elmagyarázta a digitális átállás kockázatait és leszögezte: biztonságban van az ügyfelek pénze.

Szeptember 4-én egy rövid ideig az MKB-ügyfelek egy része azt tapasztalhatta, hogy a számlaegyenlege nullát mutat, noha valójában volt pénze a számláján. A bank észrevette a hibát és hamarosan jelezte a sajtónak, sikerült megoldania azt.

Szerdán azonban az Indexnek több ügyfél is jelezte, hogy tapasztalatai szerint továbbra is vannak problémák a rendszerrel. Volt, aki indokolatlan költségek felszámolását panaszolta, más arról tájékoztatott, hogy volt olyan munkatársa, aki duplán kapott fizetést.

Nincs generális gond

Ismét felvettük tehát az MKB-val a kapcsolatot, és részben hivatalosan, részben háttérbeszélgetés révén is kaptunk információkat.

Sok minden keveredett itt össze, például a NAV és a hazai bankok átfogó phishing-támadást is észleltek szeptember 5-én, de az határozottan nem igaz, hogy nagyobb gond lenne az MKB-nál.”

- hallottuk.

Az MKB deklarálta: „Az tény, hogy szeptember 5-én este hibásan jelentek meg az egyenlegek. A nulla forintos, téves számlaegyenleg csekély ideig jelent meg ügyfeleinknél, a problémát az ilyenkor szokásos ügymenet szerint, rövid idő alatt megoldottuk, ennek eredményeként ügyfeleinknél a helyes számlaegyenleg jelenik meg.

A banki napzárta után jelentkező probléma az egyenleg hibás megjelenítésére korlátozódott, ez idő alatt ügyfeleink kártyás fizetései, átutalásai, átvezetései a megszokott módon teljesültek.” - Ez volt tehát az úgynevezett nullás egyenlegek probléma banki magyarázata.

Díjak, utalások

Ezek után rákérdeztünk azokra a fenti ügyfélpanaszokra is, amelyek szerint egyesek indokolatlan díjtételeket (például többen egy 1740 forintos úgynevezett standard igazolás díjat) észleltek, illetve volt olyan cégvezető, aki elmondta, hogy volt olyan alkalmazottja, aki kétszer kapott fizetést, kétszeres sms-értesítéssel, és az illetőnek kétszeresen is megnövekedett a számlaegyenlege.

A becsületes munkatárs azonnal felhívta a telebankját, ahol azt a tájékoztatást kapta, hogy a pénzt ne költse el, ne utalja el, a bank rendezi majd a téves utalást.

8 hete

Az MKB leszögezte: „tényleg mindent elkövetünk és elkövettünk annak érdekében, hogy ne hibázzunk, és ha valahol mégis felmerül valami, azt eddig is és a jövőben is igyekszünk a lehető legrövidebb idő alatt kijavítani.”

A konkrét esettípusról az MKB elmondta, hogy a fizetésekkel kapcsolatos probléma 8 héttel ezelőtt állt fent rövid ideig és a bank a probléma felmerülése után megoldották. Mint hallottuk, „a digitális átállás után tartott sajtótájékoztatón a bank el is mondta, hogy volt ilyen hiba, és sikerrel megoldották."

De akkor miért jelentkezhetett mégis?

Erről azt hallottuk, hogy „a digitális átállás nehéz, nem véletlen, hogy erre Magyarországon még csak az MKB Bank vállalkozott, és előfordulhat, hogy az ügyfelek megszokáson alapuló bankolási szokásain változtatni kell. Az MKB Bank teljes személyzetének is meg kellett tanulnia a teljesen új rendszer belső használatát. De nem ugyanaz a megszokásokban történt változás és az, ha valami tényleg hibásan működik.”

Vagyis, mint hallottuk

az új rendszer a vállalati könyvelési rendszerek 99,9 százalékával már kompatibilis,

ha valamelyikkel még nem, akkor a bank és az Oracle informatikai cég munkatársai közösen igyekeznek alkalmassá tenni a bank rendszerét a „párbeszédre”.

Egyedi eset

A nyolc héttel korábbi probléma mellett az olvasónk által jelzett eset határozottan szeptember 5-én történt, erről azonban még nem tudunk további részleteket, mert „ha egyedi ügyfélpanasz merül fel, azt minden esetben egyedileg kezeljük, vizsgáljuk és oldjuk meg.” - mondta az MKB.