Erzsébet
1 °C
4 °C

Nőttek a Nike eladásai a Kaepernick-ügy után

2018.09.08. 20:09 Módosítva: 2018-09-08 21:55:50
A Nike megosztó marketinghúzása úgy látszik, bejött. Trump tiltakozása ellenére a Nike eladásai 31 százalékkal növekedtek a Colin Kaepernick reklám bemutatása után.

Míg egy elemző szerint a Colin Kaepernick főszereplésű reklám nem volt hatással az eladásokra, addig egy másik online reklámkutató cég, az Edison Trends szerint viszont 31 százalékkal nőttek a Nike eladásai vasárnapról keddre, az úgynevezett Labor Day-t beleszámolva, ami túlszárnyalta a tavalyi 17%-os növekedést,  írja a Guardian.

A térdeléstől a cipőégetésig

A minden évben szeptember első hétfőjére eső Labor Day napján jelentette be a Nike, hogy új kampányt indít a politikailag igencsak megosztó Colin Kaepernick amerikaifocista szereplésével. Az új reklámarc 2016-ban még azzal vált ismertté, hogy rasszizmus elleni tüntetés-sorozatot robbantott ki, amikor a rendőri brutalitás és a feketék elleni társadalmi elnyomás elleni tiltakozásként előbb ülve, majd pedig térdre ereszkedve hallgatta végig a himnuszt az egyik mérkőzés előtt.

A tettéből hatalmas botrány lett, az NFL betiltotta az ilyen jellegű tiltakozásokat, a sportoló pályafutása pedig zátonyra futott, mert sehol sem akarták leigazolni az irányítót. Ezzel cseng össze a Nike legújabb szlogenje is:

 Higgy valamiben. Akkor is, ha azért fel kell áldoznod mindened.

A hétfői bejelentéssel újra szárnyra kelt a botrány,  és a mozgalommal nem szimpatizálók elkezdték elégetni a Nike cipőiket, amiről a videót feltöltötték a közösségi oldalakra. Szerdán Trump is beszólt a sportszergyártó cégnek Twitteren, és csinált egy nem kicsi ingyenreklámot ezzel a Nike-nak:

Akárcsak az NFL, amelynek az értéke MÉLYRE SÜLLYEDT, a Nike is abszolút meghalt a dühtől és a bojkottól. Csodálkoznék, ha előre tudták volna, hogy így fognak alakulni a dolgok? Amíg az NFL is kiveszi ebből a részét, addig nehéz lesz meccseket néznem, egészen addig, amíg fel nem állnak a ZÁSZLÓ alatt.

Na de nézzük, hogyan "haldoklik" épp a Nike

A kampánybemutató napján körülbelül 3 százalékot estek a cég részvényei, azonban az ingyenes médiamegjelenéseken az Apex Marketing Group becslése alapján 43 millió dollárt kaszáltak.

Az Edison Trends elemzője szerint is jó húzás volt a Nike részéről a Trumppal való vita kirobbantása, a cég elemzése egy három milliós nagyságú online, anonim kutatáson alapszik.

A 2018-as késő nyári eladások nagyon hasonló tendenciát mutatnak, mint a tavalyi. A rendelések száma csak egy nagyon kicsit csökkent augusztusra. A csökkenés tendenciájának hasonlósága a Munkanapi hosszú hétvégéből ered, habár a hétfői és keddi eladások most nagyobb mértékben ugrottak meg, mint tavaly."

– nyilatkozta a Nike.

Úgy látszik, beigazolódik a Nike marketingstratégiája, egyébként cégnek több évtizedes tapasztalata van, hogyan kell építeni a lázadásra. A cég vásárlóinak kétharmada 40 évesnél fiatalabb, akikre jellemző, hogy kevésbé szavaznak Trumpra, mint az országos átlag, így Nike-nak nem is lehetett volna jobb reklám annál, hogy Trump a cégük ellen üzent Twitteren.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?