Árpád
-2 °C
4 °C

6,8 milliárdos forgalmat csinált a black fridayen az eMag

2018.11.27. 12:37

Több cikkben is foglalkoztunk a black friday jelenséggel, illetve annak hátulütőiről, vagy a már akár a GVH-nak is feltűnő ügyeskedésekről. A black friday csak szokásokon alapul, teljesen az egyes boltokon múlik, hogy mit és mennyiért áraznak le. Viszont, ha egyszer már úgy döntöttek, hogy akciót hirdetnek, akkor szigorú szabályok kötik őket. 

A legegyszerűbb trükk, ami a webshopok alkalmazhatnak, és a a Gazdasági Versenyhivatal is eléggé harap a dologra, az az a fajta leárazás, ahol a feltüntetett magas eredeti ár valójában sosem létezett. Egy ilyenről mi is beszámoltunk, az eMagon hirdettek egy pendrive-ot, az eredeti ár azonban soha sehol nem létezett. Erre végül a cégtől megkaptuk a magyarázatot: több mint egymillió akciós termékkel készültek, a pendrive-nál viszont elírás történt az eredeti ár tekintetében. 

Az eMagtól ezzel egy időben azt is megkérdeztük, mekkora volt a forgalom az idei black fridayen, amire részletes válaszokat kaptunk.

"2,7 millió felhasználó volt az oldalon, 6,8 milliárd forint értékben vásároltak az eMAG-on"

- írja a cég, és hozzáteszi "az eMAG összesen 2,7 millió látogatót regisztrált a Magyarországon megrendezett Black Friday-en, melyek 65%-a mobilról érkezett Jelentős volt a növekedés az eMAG Marketplace partnereinek, ami az eladások 27%-át eredményezte".

Azt írják, ez volt az ötödik black friday alkalom, és ez a 6,8 milliárdos forgalom 19%-kal több, mint a tavalyi eredmény. A 2,7 millió felhasználó pedig 40%-os növekedés a tavalyihoz képest. Az pedig, hogy a megrendelések 65%-a érkezett mobilról, az 8%-os növekedés a tavalyihoz képest. A kártyás fizetést pedig 40 000 magyarországi vásárló választotta.

"a látogatók összesen 253.859 terméket rendeltek az oldalról, 27 százalékban a Marketplace-ről"

- írják.  

Catalin Dit, az eMAG magyarországi ügyvezető igazgatója szerint „az eMAG a magyar e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szereplőjévé nőtte ki magát. Az idei Black Friday igazolta a fogyasztók eMAG-ba vetett bizalmát és az online piac térnyerését, a rekordmennyiségű kártyás vásárlás, mobilforgalom és Marketplace megrendelések formájában. Az eMAG Black Friday-en több, mint 1300 eladóhoz érkeztek megrendelések, ami rávilágít arra, hogy a fogyasztók élvezik az online kereskedelem kínálta előnyöket: a termékek sokszínűségét és a vásárlás átláthatóságát”

A közleményben összeszedtek néhány érdekesebb adatot is:

  • A legerősebb perc: habár a magyar vásárlók nagy számban rendeltek termékeket az egész nap folyamán, a csúcspont 07:16-kor érkezett el, amikor egyszerre 1047 árucikket rendeltek az oldalról
  • A legdrágább értékesített autó: BMW 318d Limousine 4 ajtós, 5 üléses (150 LE) személygépkocsi, 8 sebességfokozat, Limousine karosszéria, Alpesi fehér szín (11 456 920 Ft)
  • A legmagasabb értékű rendelés összege: 2.341.639 Ft.
  • A legtöbb termékből álló rendelés 39 árucikket foglalt magába, köztük számos elektronikai és háztartási árucikket, ami egy állandó trend volt vásárlóink körében – idén az eMAG felhasználói különös érdeklődést mutattak kisebb nagyobb háztartási gépek, tévék, laptopok, okostelefonok és deco ajánlatok iránt.

- írta az eMag.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?