Tisztességtelen volt a Domestos-reklám
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Unilever Magyarország Kft., amikor az iskolamosdó-felújítási programját hirdette, írja az MTI a hivatal közleménye alapján.
2015 és 2017 között azt sugallták a reklámokban, hogy minden egyes Domestos megvásárlásával 5 forintot ad a vásárló jótékonysági célra. A felújítási programot elvégezték ugyan, de a hozzájárulásokat csak megbecsülte egy piackutató cég, az eladásokról csak regisztrációval lehetett volna pontos adatokat szerezni.
A vállalkozás nem járt el elvárható szintű szakismerettel, illetve a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelő gondossággal a kampányban
– írta a GVH.
Az Unilevert nem büntették meg, mert idén változtattak a reklámkampányon: a vásárlásoktól független, fix összeget ígértek jótékony célra.
Unilever: Jóhiszeműen jártunk el
Az Unilever Magyarország Kft. vitatja a Gazdasági Versenyhivatal szóban forgó határozatát, a program megtervezése során jóhiszeműen, felelősen, kellő alapossággal jártak el, írták. A Gazdasági Versenyhivatal olyan állítást talált megtévesztőnek, amelyről a Fővárosi Törvényszék korábban megállapította, hogy az jogszerű és tisztességes volt. Jelzésértékű, hogy a Gazdasági Versenyhivatal bírságot nem állapított meg az Unileverrel szemben.
Hozzátették, hogy a programba bevont partnereink önkéntes munkájával és adományaival már 19 vidéki általános iskola mosdóit újították fel majdnem 100 millió forint értékben.