20%-kal kevesebb só lesz a Lidl saját márkás termékeiben

2019.03.07. 11:54

Saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig átlagosan 20 százalékkal akarja csökkenti a Lidl - derül ki a cég közleményéből.

Az áruházlánc már az elmúlt években is sok újítást vezetett be ennek érdekléáben. A Lidl

  • saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma 2015-től 24 százalékkal csökkent,
  • szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma pedig 2016-tól 29 százalékkal csökkent.
  • Saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyerének előállítása során, az elmúlt 1 év alatt 15 százalékkal kevesebb sót használtak fel. A cél, hogy 2019 végéig a jelenlegi 1.8 g/100 g-ról, a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti minimális 1.3 g/100 g-ra csökkenjen a termék sótartalma.

A legfrissebb hazai felmérések szerint a magyar felnőtt lakosság sóbeviteléhez a fehér és félbarna kenyerek járulnak hozzá a legnagyobb arányban.

„A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő napi legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint háromszorosát, a magyar nők több mint kétszeresét veszik fel naponta. A Lidl elköteleződése kiemelkedő, örömmel támogatjuk vállalásában” – mondta Kubányi Jolán, az Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) elnöke.

A figyelemfelhívás és az egészségtudatosság növelése érdekében az áruházlánc és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége (MDOSZ) csütörtökön együttműködési megállapodást írt alá.



  • Tippek
  • Babaváró hitel