Hella
14 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

13
+1
4
+2
2
+2
1
+1
1
-2
FIDESZ-KDNP
63
13
52.77%
JOBBIK
21
1
6.34%
MSZP-PÁRBESZÉD
48
1
6.59%
DK
36
4
16.03%
LMP
28
0
2.16%
MOMENTUM
21
2
9.80%
MI HAZÁNK
63
0
3.29%
MKKP
6
0
2.60%
MUNKÁSPÁRT
5
0
0.42%

Részvétel

Magyarország: 43.37%, Mo: 43%,
Budapest: 52.51% Bp: 53%

Magyarország

Budapest

Európai parlament

Párt neve
2014
2019
EPP
221
179
S&D
191
150
ECR
70
58
ALDE&R
67
107
GUE/NGL
52
38
Zöldek/ESS
50
70
EFDD
48
56
ENF
52
58
NI
0
7
Egyéb képviselők
0
28

Átnevezik a Taxify-t, Boltnak fogják hívni

2019.03.07. 09:38

Átnevezik a Taxify észt utazásmegosztó alkalmazást, Bolt lesz az új neve - írja a Techcruch .

A cég hamarosan újabb tőkeinjekciót kaphat, és az erről szóló tárgyalások megkezdése előtt döntöttek a névváltoztatás mellett. A Bolt nem egy teljesen új név a cég környékén, ugyanis a Taxify elektomos rollerjeinek eddig is ez volt a márkaneve.

A Bolt legutoljára 2018 májusában kapott 175 millió dolláros tőkeinjekciót a német Daimlertől, a cég alapító-vezérigazgatója, Markus Villing pedig nemrég azt nyilatkozta, most ennél is több pénzt kaphatnak, ugyanis a cég azóta terjeszkedni tudott, és már 25 millió felhasználója van 30 országban (akkor még csak 10 millió felhasználója volt 25 országban).

Villig szerint a rebrandelésre egyrészt azért van szükség, mert már kinőtték a "taxi" szót az előző névben, és bár egyelőre még az autós szolgáltatások dominálják a cég kínálatát, más közlekedési eszközök piacán is erősödni akarnak. A névváltás másik oka, hogy hangsúlyozni akarják az elektromos közlekedés melletti elkötelezettségüket. Villig szerint olyan nevet akartak, amiről még véletlenül sem jut eszébe az embereknek a robbanómotor. A bolt azt jelenti angolul, hogy csavar, a lightning bolt pedig azt, hogy villám, amiről a sebességre és az elektromosságra lehet asszociálni Villig szerint.

A számok alapján sikeres volt a Taxify terjeszkedése az elmúlt években, de azért várnak még a cégre kihívások. Ilyen például a legnagyobb európai piac, London, ahol hosszú ideig nem kaptak engedélyt az Uberrel izmozó hatóságoktól, majd pedig 3 nap után letiltották őket, miután egy kisebb cég felvásárlásával akartak piacra lépni.

Villig azt is elmondta, hogy megítélése szerint végül egyértelműen jó döntést hoztak azzal, hogy ne próbálták olyan agresszívan nyomulni, mint ahogy az Uber, amit nagyon sok európai országban tiltottak be, és aminek most amiatt "lábadozik". Villig szerint azzal is jobban jártak, hogy az Uber után piacra lépve már jóval kevesebb energiát kellett arra fordítaniuk, hogy bemutassák a taxialkalmazások előnyeit, és sofőröket és utasokat is könnyebb volt szerezniük.

A cégbe a kínai Didi és a német Daimler is sok pénzt fektetett. Arra a kérdésre, hogy mennyire számítanak rá, hogy ezek a cégek egy ponton majd fel akarják vásárolni a Boltot, Villig azt mondta, a Didi korábban jobban beleszólt a működésükbe, de mostanában már hagyják, hogy ők hozzanak döntéseket a lokális piacaikon, mert felismerték, hogy minden piac egyedi, és hogy ami az egyik országban működik, az nem biztos, hogy egy másikban is fog. 

A Daimlerről azt mondta, hogy voltak ajánlataik az elmúlt pár évben, de egyikre sem bólintottak rá. Villig arról is beszélt, hogy sokáig mindenki azt mondta, hogy ez egy olyan piac, ahol végül a "győztes visz majd mindent", de szerinte az európai piac pont olyan lesz, mint az amerikai, ahol az Uber és a Lyft maradtak meg nagy szereplőként, és végül itt is két nagy szereplő marad majd.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!