Vilmos, Bíborka
2 °C
19 °C
Index - In English In English Eng

A kormány nem mond le az adómentes házipálinkáról

GettyImages-468717480
2019.03.12. 14:25

A magyar kormány továbbra sem támogatja az otthoni pálinkafőzés megadóztatását, ezért igyekszik elérni, hogy az unió engedélyezze a saját célra történő pálinkakészítés adómentességét, mondta Varga Mihály pénzügyminiszter az uniós pénzügyminiszterek keddi ülésén, adta hírül az MTI. Bár egyes vélemények szerint így se viszik túlzásba az otthon főzött pálinka utáni adózást.

Varga Mihály elmondta, hogy a saját fogyasztásra történő otthoni pálinkafőzés adómentességét néhány tagállam elvi szinten ellenzi, mások – bizonyos korlátozások mellett, választható lehetőségként – elfogadhatónak tartják, míg több tagállam, köztük Magyarország határozottan igényli. A kormány régóta vív az unióval a házi pálinkafőzés ügyében, 2010-ben tették adómentessé a házi pálinkafőzést 50 literig, minek következtében rekordmennyiségű szesz került feketén forgalomba. Hosszas hadakozás után 2015-ben uniós nyomásra véget vetettek a szabad pálinkafőzésnek. 

Az uniós pénzügyminiszterek ülésén egyebek mellett a digitális nagyvállalatok megadóztatásáról és a digitális szolgáltatások reklámadójáról is szó volt. A pénzügyminiszter elmondta, hogy a digitális nagyvállalatok megadóztatása csak globális összefogással oldható meg, ennek megteremtéséig azonban Magyarország átmeneti intézkedéseket tart szükségesnek.

A digitális szolgáltatások reklámadójáról szóló elnökségi javaslat a tárca szerint rövid távú megoldásként lendületet adhat az Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet vonalán zajló szakmai párbeszédnek. Varga Mihály elmondta, hogy Magyarország a javaslattal kapcsolatos szakmai viták lefolytatását támogatja, ugyanakkor fontos elv, hogy a tagállamok digitális adóval azonos vagy hasonló adónem működtetésére vonatkozó önállósága ne sérüljön. Az Európai Bizottság tavaly márciusban mutatta be a digitális gazdaság adóztatásáról szóló javaslatcsomagját, tavaly decemberben pedig arról döntöttek, hogy az irányelv hatálya kizárólag online reklámokra szűkül.