Az átadás óta is tízmilliárdokat költöttünk a 4-es metróra

2019.03.25. 08:48 Módosítva: 2019.03.25. 08:54

Átadása óta mintegy 23 milliárd forinttal drágult a 4-es metró, az összeg közel felét kártérítésekre kellett kifizetni – tudta meg a 24.hu. A BKV-t perlő alagútfúró konzorciumot a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda képviseli több eljárásban. 

A lap közérdekű adatigényléssel kérte ki a BKV-tól, mennyivel drágult a Fidesz által rendszeresen "minden idők legnagyobb korrupciós botrányaként" hivatkozott 4-es metró projekt az átadás óta. Ebből kiderült, hogy összesen 47 kártérítési per indult a közlekedési társaság ellen, ebből 7 még folyamatban van. 38 per a nyilvánosság teljes kizárása mellett választottbíróság elé került, 17 per a BKV teljes vagy részleges pervesztésével zárult. Az állami cég 31 esetben fizetett kártérítést, összesen 12 milliárd 348 millió forintnyi közpénzt.

A 4-es metró összköltségvetését 2012 végén 452,5 milliárd forintban állapították meg, ebből a keretösszegből 67,5 milliárd forintot különítettek el a vállalkozókkal folytatott vitákra. Ezt 2018-ban csökkentették 38 milliárd forintra, ebből fogyott el körülbelül 23 milliárd mostanra. A hátralévő 7 per közül a legjelentősebb az alagútépítő társaság, vagyis a francia, német, osztrák és magyar cégek alkotta Bamco konzorcium által tavaly év végén indított kártérítési per, amelyben 11 milliárd forint a tét.

A 24.hu információi szerint a konzorciumot Trócsányi László igazságügyi miniszter résztulajdonában álló Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda. A miniszter ügyvédi irodája korábbi perekben is képviselte már a Bamco konzorciumot, de az ügyvédi honoráriumok összege nem nyilvános adat.