Teljesen lehalt az MKB netbankja

2019.04.15. 13:45 Módosítva: 2019.04.15. 14:22

Hétfőn teljesen leállt az MKB netbankja, a Telebankár rendszer – írta több olvasó az Indexnek. Az ügyfelek jelzései alapján úgy tűnik, sem a telefonos alkalmazásból, sem böngészőből nem lehet elérni a felületet, így online nem lehet utalni, a terhelt tranzakciók nem érkeznek meg a rendeltetési helyükre, és így tovább. 

A technológiai baki miatt mindenki, akinek sürgős elintéznivalója van, személyesen megy a fiókokba, emiatt szintén olvasói jelzések szerint

több helyen tumultus alakult ki, több órás várható várakozási idővel.

Egy beküldött sorszámból kiderül, hogy egyik olvasónk előtt 80-an állnak sorba az MKB Mamutban:

Az egyik levélben érkezett beszámoló szerint az elmúlt hetekben 

a mobilalkalmazásuk néha működött, néha nem, de ez a mostani teljes leállás példanélküli.

Ugyanez az olvasó azt is írja, a tavaly nyári informatikai átállás óta nem sikerült a banknak megbízhatóvá tennie a mobilos alkalmazását, bár eddig legalább a kártyás fizetések működtek, hétfőn viszont ez sem megy.  

Az olvasói jelzések szerint semmiféle tájékoztatást sem kaptak az ügyfelek a banktól arra vonatkozóan, mi a gond és mire számíthatnak a továbbiakban. Megkérdeztük az MKB-t, mi a probléma a netbankkal, és mikorra várható annak megoldása. Közvetlen választ nem kaptunk, de az MKB az MTI-hez eljuttatott egy közleményt, amely szerint:

Az MKB Bank mobilapplikációjának és online felhasználói felületének felhasználói átmeneti lassulást vagy időszakos szolgáltatáskiesést tapasztalhatnak a bank core rendszerétől független adatforgalom irányító rendszer meghibásodása miatt.

A hiba észlelését követően a bank szakértői - a beszállító bevonásával - azonnal megkezdték az okok feltárását. Az érintett adatok feldolgozása megkezdődött, a normál működés helyreállítása folyamatban van.