Huszonéves influencerekkel reklámozott a Philip Morris Instagramon

2019.05.11. 12:26 Módosítva: 2019.05.11. 12:26

Felfüggesztette a Philip Morris azt a nemzetközi kampányt, amiben az új elektromos dohányzást imitáló terméküket promózták, miután a Reuters beszámolt róla, hogy huszonegy-két éves lányok is részt vettek a IQOSambassador hastaggel fémjelzett kampányban.

A kampányban a már bejáratott formulát vették elő: tökéletesre sminkelt fiatal lányok pózolnak a termékkel Instagramon. Az IQOS nevű termék már néhány éve a piacon van, és azzal reklámozzák, hogy nem olyan káros mint a sima cigaretta, mivel csak egy bizonyos hőfokig melegíti a tölteléket. Az IQOS-nél arra is nagyon rámentek, hogy egy trendi, csillogó valami legyen, ami divatkiegészítőnek is elmenne. 

Az influencerek a pózolás mellett – az amúgy fizetett bejegyzésekben – a termék reklámszövegét is bőszen szajkózták, miszerint 95 százalékkal kevesebb káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos dohánytermékek. 

A Philip Morris bejelentette, hogy visszavonják a kampányt, a Reutersnek eljuttatott közleményük szerint, ezzel is azt szeretnék hangsúlyozni, hogy mennyire elkötelezettek egy füstmentes világ mellett. 

Alina Eremia, román színész- és énekesnő, a Philip Morris termékével pózol egy karácsonyfa előtt. 

Szakértők szerint a IQOS-hez hasonló termékek veszélyesek lehetnek, mivel általa olyanok is nikotinfüggővé válhatnak, akik előtte nem is dohányoztak. Mivel a világ legtöbb országában szigorúan szabályozva van a dohánytermékek reklámozása, a közösségi média és az internet kiskapu lehet a dohánycégek számára. Az Egyesült Államokban még nincs egységes szabályozás a dohányzási termékek internetes reklámozására, azonban a felügyelet kötelezheti a cégeket, hogy hatástanulmányt végezzenek a reklám által érintettek átlagéletkoráról.