Huszonéves influencerekkel reklámozott a Philip Morris Instagramon
Felfüggesztette a Philip Morris azt a nemzetközi kampányt, amiben az új elektromos dohányzást imitáló terméküket promózták, miután a Reuters beszámolt róla, hogy huszonegy-két éves lányok is részt vettek a IQOSambassador hastaggel fémjelzett kampányban.
A kampányban a már bejáratott formulát vették elő: tökéletesre sminkelt fiatal lányok pózolnak a termékkel Instagramon. Az IQOS nevű termék már néhány éve a piacon van, és azzal reklámozzák, hogy nem olyan káros mint a sima cigaretta, mivel csak egy bizonyos hőfokig melegíti a tölteléket. Az IQOS-nél arra is nagyon rámentek, hogy egy trendi, csillogó valami legyen, ami divatkiegészítőnek is elmenne.
Az influencerek a pózolás mellett – az amúgy fizetett bejegyzésekben – a termék reklámszövegét is bőszen szajkózták, miszerint 95 százalékkal kevesebb káros anyagot juttat a szervezetbe, mint a hagyományos dohánytermékek.
A Philip Morris bejelentette, hogy visszavonják a kampányt, a Reutersnek eljuttatott közleményük szerint, ezzel is azt szeretnék hangsúlyozni, hogy mennyire elkötelezettek egy füstmentes világ mellett.
Alina Eremia, román színész- és énekesnő, a Philip Morris termékével pózol egy karácsonyfa előtt.
Szakértők szerint a IQOS-hez hasonló termékek veszélyesek lehetnek, mivel általa olyanok is nikotinfüggővé válhatnak, akik előtte nem is dohányoztak. Mivel a világ legtöbb országában szigorúan szabályozva van a dohánytermékek reklámozása, a közösségi média és az internet kiskapu lehet a dohánycégek számára. Az Egyesült Államokban még nincs egységes szabályozás a dohányzási termékek internetes reklámozására, azonban a felügyelet kötelezheti a cégeket, hogy hatástanulmányt végezzenek a reklám által érintettek átlagéletkoráról.