Hedvig
8 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Négyszeresére emelkedett a Dreher profitja

2019.05.14. 12:17

A Dreher Sörgyárak Zrt. nettó árbevétele tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt, üzemi eredménye és profitja pedig a négyszeresére emelkedett - mondta Bai József, a Dreher Sörgyárak pénzügyi igazgatója az MTI kérdésére. 

A Dreher 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett 2,729 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet, adó utáni profitja 2,195 milliárd forint lett. A cég alkalmazottainak száma is emelkedett, az előző évi 548-ról 557-re.

A bevétel legnagyobb része továbbra is belföldön keletkezik, 2018-ban 57,8 milliárd forintot tett ki, az export 1,969 milliárd forint volt - ismertette a pénzügyi igazgató.

A cég tavaly 2,3 millió hektoliter sört adott el Magyarországon,

a volumen lényegében nem változott 2017-hez képest, a társaság piaci részesedése 34,4 százalék volt. Az eredmények javulását Bai József azzal magyarázta, hogy egyre inkább a prémium termékekre helyezik a hangsúlyt. 

A Dreher 2017 márciusa óta a japán Asahi csoport tagvállalata, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák (például Asahi, Peroni, Meantime) importjával. 

Ezek a termékeik az elvárásokon felül teljesítettek, a tavalyi év innovációja, a Dreher Pale Ale például a vártnál háromszor nagyobb eladást ért el - mondta. 

A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az egész magyar piacon megfigyelhető a minőség irányába való elmozdulás: tavaly a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre),

  • a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült;
  • eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre),
  • az úgynevezett gazdaságos (sajátmárkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza. 

Bai József elmondta: arra számítanak, hogy ezek a trendek az idén is megmaradnak, és folytatódik a prémium sörök magyarországi térnyerése. Éppen ezért az idén 165 éves társaság folytatja az innovációt: az év során csaknem egymilliárd forintos beruházás kezdődik a kőbányai üzemben, emellett további félmilliárd forintos fejlesztési tartalékot is képeztek.