Lenyomta az Emag az Extreme Digitalt
Magyarország legnagyobb webáruháza az Emag lett, második helyre az Extreme Digital került, míg a harmadik helyen a Media Markt végzett a 2018-as online forgalmi adatok alapján, közölte az MTI-vel kedden a GKI Digital.
Az Emag négy év után vette át az első helyet az addigi listavezető Extreme Digitaltól. Kérdés ugyanakkor, hogy a két legnagyobb online áruház tavasszal bejelentett fúziója hogyan alakítja át a piaci erőviszonyokat. Ennek megválaszolására 2020-ig még várni kell. Mint írtuk, az Extreme Digital (Edigital) és az Emag nemrég bejelentett fúziója az egyik legfontosabb magyar üzleti hír az elmúlt időszakban, ami legalább két dolog miatt is érdekes:
- Egyrészt mivel az összeolvadásával létrejövő új cégben 52 százalékos részesedése lesz az Emag hazai leányvállalatának, a magyar piac mellett még 7 másik európai országban jelen lévő Edigital újra külföldi többségi tulajdonba kerül.
- Az Edigital ilyen értelemben nem lesz új magyar multi, cserébe viszont budapesti központból irányított regionális terjeszkedésre készül, és az új cégben az Extreme Digital két magyar vezetője, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepben maradna.
A GKI Digital adatai szerint a lista 10 legnagyobb kereskedője mintegy nettó 150 milliárd forint forgalmat ért el az online értékesítésből. Ehhez a bevételhez összesen több mint 5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.
A GKI Digital által nyilvántartott több mint ötezer webáruház közül az első tíz piaci súlya 35 százalék volt 2018-ban, ami 2 százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi eredményekhez képest. A legnagyobb webáruházak növekedési üteme alacsonyabb a piaci átlagnál, az első tíz összesített forgalma csupán 11 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a teljes online kiskereskedelem 17 százalékot bővült Magyarországon.