52 napot késtek összesen az európai gépek csak májusban

2019.07.15. 10:45

Két év alatt duplájára nőtt a járatkésések száma a kapacitáshiány és a légi közlekedés túlzsúfoltsága miatt, írja hétfői számában a Világgazdaság. A légi forgalommal kapcsolatos statisztikákat közlő Eurocontrol adatai szerint májusban 

Európában összesen 76 ezer percet késtek a gépek, azaz összesen 52 napot adnak ki a késések, ez a kétszerese a 2017-ben mértnek.

A felmérést közlő Airportal.hu szerint a HungaroControl által ellenőrzött európai szektorban jegyzeték fel az ötödik legtöbb késést, 4400 percet, nem függetlenül attól, hogy a Liszt Ferenc repülőtér májusban csak egy kifutóval üzemelt. A charterjáratokat üzemeltető légitársaságok száz százalékos kihasználtságon üzemeltetik a gépparkjukat, így sokszor nincs utánpótlás, különösen most, hogy a Boeing 737 MAX-ok nem repülhetnek.

Kevesen tudják, hogy a szervezett utak esetén az utazást szervező iroda, és nem az utasok jogosultak eljárni egy esetleges kártérítés ügyében.

A Világgazdaság szerint a légitársaságok könnyeben fizetnek a társaságoknak, mint az egyéni megkereséseknek, bár ez utóbbit Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója cáfolta, amikor legutóbb a légi közlekedés gondjairól kérdeztük.