Isten arra választotta ki, hogy közpénzeket kapjon, Isten most lecserélte

2019.07.29. 12:21

Kuna Tibor pályafutása csúcsán a NER-krémjébe került, 2017-ben 29 milliárd forintnyi árbevételt és 4,5 milliárd forintnyi profitot kommunikált össze. Döntően a mi pénzünkből, azaz közpénzből. Cégeinek, a Young and Partnersnek és a Trinity-nek fontos szerepe volt a Rogán Antal propagandaminisztériuma alá rendelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) milliárdos kormányzati propagandakampányainak lebonyolításában is.

Nem nőhetett azonban túl nagyra, mivel tavaly megfordult a széljárás, Kuna úgy tűnik, rossz elvtárs lett, az állami megbízások pedig gyorsan elapadtak. Egyetlen érdeminek mondott piaci ügyfele, a Lidl is faképnél hagyta, így most a kiüresedő cégeit eladta az egykori magyar mintavállalkozó, írja a G7.  

Kunában az is különleges volt, hogy 2015 októberében már arról beszélt, hogy - bár adná magát, hogy Szijjártó barátjának, Rogán Antalnak, a Fidesznek, vagy magának Orbán Viktornak -, ő mégis Istennek köszönheti, hogy megnyerte az állami intézmények kommunikációját. Őt egyszerűen arra választotta ki Isten, hogy elnyerje ezeket a kommunikációs címkéjű közpénzeket.

Majd amikor kiesett a pixisből, már Isten büntetésének érezte, hogy az államigazgatás hirtelen ellene fordult. Aztán idén tavasszal beismerte, hogy ő személyesen szándékosan csalt áfát. De azért tette, mert túl sok megbízást kapott. 

Kuna üres cégei egy bizonyos Bíró Istvánnak kellettek, akinek például egy biztonsági cége van ezek mellett. Az új tulajdonos azonnal el is akarta tüntetni a neveket, a Trinityből SBH Solution Kft., a Y&P-ből pedig HSB Product Kft. lett. A lapnak nem akart semmit mondani arról, hogy mire kellenek neki ezek a cégek, ahogy Kuna Tibor se.