Csetlik-botlik a DriveNow autómegosztó applikációja

2019.07.30. 14:38

Több felhasználó is arról panaszkodik a Facebookon, hogy akadozik a DriveNow autómegosztó szolgáltatás applikációja. Volt olyan ügyfél, akinek még órákkal az úti célhoz való megérkezés után sem zárta le a rendszer a bérlését.

De akadt olyan is, akinek a kelleténél több pénzt zároltak emiatt a számláján,

holott az ügyfél akkor már önhibáján kívül volt kénytelen várakozni. 

A Greengo és a Mol Limo után a DriveNow autómegosztó április végén indult el Budapesten, ezzel a teljes carsharing-flotta nagyjából harmadával nőtt a fővárosban. A szolgáltatás a BMW és a Daimler által közösen tulajdonolt Share Now rendszer része. 

Az elégedetlen felhasználók szerint elsősorban a mobilos applikáció nem áll mindig a helyzet magaslatán. A "Drivenow-val csapatom!" Facebook-csoportban például 

többen írnak arról, hogy nem tudják lezárni a bérlést, amikor megérkeztek az úti céljukhoz.

A pórul járt ügyfelek ilyenkor elvileg nem hagyhatják el az autót, ezért ebben az esetben sokan azonnal az ügyfélszolgálatot hívják, de a probléma elhárítása időnként rendkívül hosszadalmas procedúra, és a bérlés ideje ezalatt is pörög, tehát az ügyfél ugyan már nem használná az autót, mégis felszámolják a díjat, időnként akár több órát is pluszban. Az egyik felhasználó arról ír, hogy miután lezárta a foglalást nem jelzett hibát az app,

utólag mégis zároltak 126 ezer forintot a számláján.

drivenow
Fotó: screenshot / Facebook

A csetlő-botló applikáción túl sokan panaszkodnak az ügyfélszolgálat tájékozatlanságára is.

A beszámolók alapján az ügyfélszolgálatosok nem igazán tudják kezelni a rendszerhiba miatt fennálló problémákat, de az elégedetlen felhasználók szerint legalább ekkora gond, hogy a szolgáltató sem kommunikál megfelelően a rendszerhibáról. A DriveNow a most hétvégi leállással kapcsolatban is csak ma délután posztolt a szolgáltatást használók majdnem 2000 fős Facebook-csoportjában.

Frissítés: A problémákkal kapcsolatban megkerestük a DriveNow Magyarországot, akik a következő választ adták:

„Rendszereink rendelkezésre állása meghaladja a 99%-os szintet. A hétvégén kisebb fennakadás volt a DriveNow egész európai rendszerében, emiatt tudomásunk szerint Budapesten 13 ügyfelünk nem tudta időben lezárni a bérlést, számukra a jelzésüket követő 24 órán belül korrigáltuk a számlákat, az összegek feloldását kezdeményeztük, így mindannyian a megfelelő összeget tudják fizetni. A kellemetlenségekért elnézést kérünk. Rendszerünkben pontosan látszik, hogy ki mikor kezdeményezte először a zárolást, még ha az nem is ment végbe valamilyen okból. Mindenkinek, aki ilyen esetben jelzi a problémát, annak a számláját a megfelelő összeggel korrigáljuk, így mindenki csak annyit fizet, amennyit valóban használta a szolgáltatást. Fontos megjegyezni, hogy sosem vonjuk le a kijelzett összeget, első körben a rendszer csak zárolja azt. A probléma bejelentését követően a számlát korrigáljuk és a tényleges használatért fizet csak az ügyfél. A számla korrekciója a legtöbb esetben 24 órán belül megtörténik. Az ilyen igényt a telefon mellett emailben is lehet jelezni. Folyamatosan fejlesztjük szolgáltatásunkat és azon vagyunk, hogy minden ügyfelünk a lehető legjobb kiszolgálást kapja. Ehhez folyamatosan feldolgozzuk és beépítjük ügyfeleink visszajelzéseit és az általános működési tapasztalatokat is."