Agrárkamara: A Lidl kapzsi

2019.08.07. 18:29 Módosítva: 2019.08.07. 22:38

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) álláspontja szerint a Lidl Magyarország a hazai dinnyeszezon közepén felelőtlen, árletörő akciót hirdetett, és a dinnyét olcsó, vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti, írja közleményébena NAK. Az Agrárkamara hangsúlyozza, hogy a kiskereskedelmi lánc ezzel a lépéssel bedöntheti a magyar dinnyetermelést és lehetetlenné teszi a minőségi dinnye előállítását.

A NAK-hoz eljutott információk alapján mostanáig zökkenőmentesen alakult a dinnyeszezon, ám - a két évvel ezelőtti eseményekhez hasonlóan - most is egy kiskereskedelmi lánc tett felelőtlen lépéseket. Az Agrárkamara felrója a Lidlnek, hogy egy hónappal korábban még azzal dicsekedtek, hogy nagyszerű a kapcsolatuk a magyar termelőkkel.

Az áruházlánc 99 Ft/kg áron kezdte el árusítani a dinnyét, amelyet így - az Agrárkamara szerint - egyszerű marketingeszközként használ arra, hogy becsalogassa boltjaiba a vásárlókat.

A NAK álláspontja szerint ugyanis 99 Ft/kg áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani. A szezonnak ebben a szakaszában - a többéves piaci tapasztalatok alapján - reálisan, a bekerülési költségeket is figyelembe véve, 150 és 200 Ft/kg közötti fogyasztói áron lenne árusítható a gyümölcs.

A kamara tapasztalatai szerint egy ilyen lépés a többi kiskereskedelmi láncot is - szintén káros következménnyel járó - árcsökkentésre készteti.

A NAK szerint a Lidl Magyarország ezzel a számára kizárólag rövid távon hasznos, kapzsi lépésével már a szezon közepén bedöntheti a magyar dinnyepiacot, és azt is kockáztatja, hogy jövőre nem lesz elég hazai dinnye a boltokban.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara felszólítja a Lidl Magyarországot, hogy fejezze be a dinnyetermelést veszélyeztető árletörő akcióját és tegyen eleget a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.

A dinnye árának szabályozása nagyon régóta foglalkoztatja az állami és a piaci szereplőket is. Korábban a Vidékfejlesztési Minisztérium ármegállapodást kötött a nagy élelmiszerláncokkal, a dinnyekartell azonban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata miatt nem volt hosszú életű. De olyan is volt, amikor a termelők - tiltakozva a túlságosan alacsony árak ellen - a Tesco parkolójában dobálták szét a gyümölcsöt.