65 milliárd ment el egy év alatt állami propagandára

2019.08.15. 14:02

Egy év alatt 65 milliárd forintot költöttek kommunikációs tevékenységre különböző állami szervezetek és vállalatok, írja a G7. Ez a korábban célként kijelölt összeg közel két és félszerese, ilyen mértékben még soha nem szaladtak meg a propagandára szánt kiadások. Csak a Miniszterelnöki Kabinetiroda 12 hónap alatt közel 35 milliárd forintot költött el, derül ki a lap összesítéséből. 

A kormányzati kommunikációra költött pénzt a Nemzeti Kommunikációs Hivatal életre hívásával próbálták megregulázni, azonban a célként belőtt 25 milliárdos keret hamar elfogyott, viszont – hála egy kikötésnek – ezt két alkalommal közbeszerzés nélkül fel lehetett tölteni újabb 25 milliárddal, így a három évre szánt 75 milliárdot már 2018-ban, alig több mint másfél év alatt sikerült elkölteni, írja a G7. 

Ekkor a keretösszeget 30 milliárdra növelték, amit szintén kétszer újra lehet tölteni, így a teljes elméletileg elkölthető összeg 90 milliárdra nőtt, amiből 30 milliárd már a tavalyi év második felében elment, a második harmincmilliárdot pedig még a 2019-es év első öt hónapjában sikerült kimeríteni. Most éppen a harmadik harmincmilliárdot élik fel az állami cégek és szervezetek kommunikáció céljából, tehát csak az elmúlt 14 hónap alatt 75 milliárd forintot költöttek el. 

A legtöbb pénzt a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda égette el, többek között a kék Soros György-ös plakátokra, a kabinetiroda egymaga közel annyit költött, mint a többiek összesen.