Vilhelmina
5 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

A Wizz Air-vezér szerint már korábban is tudtak a Malév GH utaslehúzó gyakorlatáról

2019.09.10. 18:01 Módosítva: 2019.09.10. 21:17

Elismerte a Wizz Air ügyvezető igazgatója a Magyar Hang azon értesülését, hogy már régebb óta tudták: a Malév Ground Handling (MGH) átveri azokat az utasaikat, akik elmulasztották az online becsekkolást. Stephen Jones a lap kérdésére azt mondta, amint tudomást szereztek a visszaélésekről, azonnal lépéseket tettek, csak ezt nem hozták nyilvánosságra.

Még augusztus elején írtunk arról, hogy Budapesten a Wizz Air weboldalán szereplő díj több mint kétszeresét szedte be a légitársasággal szerződésben álló cég azoktól az utasoktól, akik a helyszínen csekkoltak be. A Wizz Air hivatalos oldala szerint a feledékeny utasoknak ilyenkor 30 eurót (azaz nagyjából 9900 forintot) kellett fizetniük, a diszkont légitársaság földi kiszolgáló partnere viszont fejenként már 20 000 forintot kért a személyes becsekkolásért.

Stephen Jones a Magyar Hangnak most azt mondta, azonnal felléptek az MGH gyakorlata ellen, amint arról tudomást szereztek, ám erről nem számoltak be a sajtónak. A konkrét lépések mibenlétéről a Wizz Air illetékese nem árult el részleteket. A tapasztalatokból ítélve ugyanakkor egészen augusztusig, vagyis addig, amíg a lehúzás híre széles körben el nem terjedt, nem történhetett eredményes fellépés, holott a visszaélésekről már 2018 tavaszán beszámolt a Fapadosinfo blog.

Mint ismert, a Witt Air végül a botrányos gyakorlat ellenére nem bontott szerződést a Malév GH-val, ami ellen számviteli rend megsértése és más bűncselekmények miatt tettek feljelentést. A fapados légitársaság adja a Malév GH bevételeinek mintegy harmadát, ezért valószínűleg a földi kiszolgáló csődjét jelentené, ha a Wizz Air másképp döntött volna. Stephen Jones így magyarázta a döntés hátterét:

Senki nem tökéletes, mindenki hibázik. Problémáinkat a legmagasabb szinten jeleztük a MGH illetékeseinek és ígéretet kaptunk arra, hogy a felhagynak jogsértő gyakorlatukkal.