Cecília
7 °C
12 °C
Index - In English In English Eng

Az MNB is figyeli, mi van a Takarékbanknál

takarekbank
2019.11.07. 18:24

A Magyar Nemzeti Bank a Takarékbank napi többszöri státuszjelentései és gyakori telefonos egyeztetések segítségével folyamatosan nyomon követte a Takarék Csoport 13 tagintézményének informatikai beolvadását az új Takarékbankba az elmúlt „hosszú” hétvégén - írta az Index megkeresésére az MNB, amelyik a pénzintézetek felügyeleti szerve.

Arra voltunk kíváncsiak, hogy a Takarékbank netes szolgáltatásaival kapcsolatos anomáliákról értesült-e az MNB. A bankok ugyanis minden 15 percet meghaladó részleges vagy teljes informatikai üzemzavarról kötelesek jelentést küldeni az MNB-nek, az ügyfeleket tömegesen érintő üzemzavarokról pedig 4 órán belül kell jelentést küldeniük.

Az MNB lapunkkal közölte, hogy az informatikai szolgáltatás megkezdését követő incidensről is folyamatosan azonnali tájékoztatást kér és kap a Takarékbanktól. "A bankkal végzett egyeztetések, tárgyalások során a jegybank felügyelési eszközeivel ösztönzi és támogatja a problémák mielőbbi helyreállítását az ügyfelek informatikai kiszolgálásának zavartalan működtetése érdekében" - írták.

Bár a Takarékbank szerint minden rendben van, csak az ügyfelek egy része nem ismeri az új rendszert, az MNB válaszából nem ez derül ki. A jegybank ugyanis azt írta, hogy a Takarékbank csütörtöki jelzései szerint "a hibákat döntően sikerült elhárítani". 

Ugyanakkor az MNB védelmébe is vette a Takarékbankot, mert mint írták, "a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett és számos informatikai rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet." (Az más kérdés, hogy a csütörtöki ügyfélpanaszok már nem a túlterhelésről szóltak.)

Az MNB azt is közölte, hogy amennyiben bármilyen fogyasztóvédelmi jogsértés gyanúja merülne fel a probléma kapcsán, az MNB fogyasztóvédelmi felügyelési tevékenységének keretében kivizsgálná azt.

A káosz  szerda óta  érzékelhető a Takarékbanknál, miután informatikai átállásuk nem sikerült tökéletesre és nagyon sok ügyfelük nem fért hozzá a pénzéhez. Amikor megkérdeztük, hogy hány embert érint a probléma és mikorra oldódhat meg, elég ingerült stílusban válaszoltak, többek közt azt, hogy néhány óra múlva megoldják a gondokat, és hogy egyáltalán nem számítottak ekkora forgalomra. Minderről  itt olvashat  bővebben, acsütörtöki történésekről pedig itt.

Borító és címlapkép: Szarvas / Index.hu