Timót, Xénia
-5 °C
0 °C
Index - In English In English Eng

Soros György már megint spekulál

2019.12.12. 21:11 Módosítva: 2019.12.12. 21:50

Soros György befektetési alapja 16 millió font értékben shortolja a Daily Mail újságot is kiadó DMGT tőzsdei részvényeit, tehát arra spekulál, hogy a vállalat részvényei esni fognak, írja a Guardian. Az SFM UK Management, a magyar származású amerikai spekuláns befektetési alapjának londoni leánycége a DMGT összes részvényének 0,9 százalékát kitevő értékben fogad arra, hogy a cég részvényei veszteni fognak az értékükből.

A dolog pikantériája, hogy a Mail-lapcsoportba tartozó újságok rendszeresen kritizálják Sorost, és azt, hogy Brexit-ellenes szervezeteket támogat anyagilag. Párhuzamként a Guardian egyébként Orbán Viktort és a magyar kormány Soros-ellenes kampányait hozta fel. Nem véletlenül: a Daily Mail egyik 2018. februári címlapja valóban a magyar kormánypárti lapoknak is a becsületére vált volna.

Meg kell jegyezni azonban, hogy az említett tőzsdei húzás inkább azt mutatja, hogy a Soros-féle hedge fund arra számít, hogy a konzervatív párti Daily Mail részvényei  – feltehetően nem függetlenül a választások eredményétől – esni fognak a tőzsdén. Maga a shortolás azonban nem feltétlenül árt a DMGT-nek, sőt adott esetben nyerhetnek is rajta, tehát nem valamiféle bosszúról van szó. Ennek ellenére sötét emlékeket idézhet fel a dolog, ugyanis Soros György egyik hírhedt  spekulációja volt, amikor 1992-ben az angol font ellen fogadott, és többek szerint közvetlenül felelős volt a Bank of England katasztrófájáért.