Mihály
10 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

Ha járvány van és kijárási korlátozás, több sört iszik a magyar

2020.06.11. 09:58

A kijárási korlátozás főszezonjában, azaz 2020. március–áprilisban a hazai kiskereskedelmi ágazat 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított sörből, ami 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból.

Az online forgalom még látványosabban húzott el: a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül. 

2020. március–áprilisban, a koronavírus-járvány miatt elrendelt kijárási korlátozás első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz sört jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában.

A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet: az értékbeli forgalom közel 40%-a náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott.

Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett értékbeli forgalma: 128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).

Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.

A járvány a kisüzemi sörfőzdék életére is nagyon komoly hatással volt, az első sokk után azonban szinte mindenki fejlesztésbe kezdett: webshopot, házhoz szállítást, söriskolát indított, és nekilátott annak, amire eddig nem volt ideje.